Amsterdam, capitala olandeză, a decis să abandoneze proiectul pentru implementarea semafoarelor inteligente, care să ajute la decongestionarea traficului. Specialiștii în protecția datelor vin cu avertizări.
Capitala olandeză a renunțat la planurile pentru montarea semafoarelor inteligente, menite să fluidizeze traficul. Acestea erau concepute pentru a urmări vehiculele și pentru a monitoriza drumul, potrivit dutchheadlines.com.
Mai mult, sistemul se folosea de GPS și de aplicațiile pentru hărți de pe telefoanele mobile. În acest sens, Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (DPA) și-a exprimat îngrijorarea.
Mai mult, DPA a atras atenția asupra colectării datelor cu caracter personal, dar și la modul cum sunt utilizate aceste sisteme. Autoritatea nu crede în acest proiect.
„Există și îngrijorări cu privire la securitatea cibernetică, au existat probleme semnificative la început și efectul asupra unui trafic mai bun în Amsterdam este foarte limitat”, a susținut Melanie van der Horst, un consilier responsabil de drumurile din Amsterdam, potrivit The Times, citat de digi24.ro.
Sistemul a fost testat doar în două intersecții și ar fi trebuit să se implementeze în întregul oraș, însă rezultatele nu au fost satisfăcătoare. În acest sens, fluxul de trafic nu s-a îmbunătățit semnificativ, costurile de întreținere s-au dovedit prea mari, iar sistemul era vulnerabil la atacuri informatice, se arată în Dutch Headlines.
Mai mult, aceste semafoare permiteau anumitor participanți la trafic să aștepte mai puțin pentru culoarea verde, oferind, în același timp, bicicliștilor prioriate în condiții meteo nefavorabile.
De asemenea, sistemele erau programate în așa fel încât să permită transportului public sau camioanelor să avanseze mai ușor, prevenind astfel cozile kilometrice.
Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor a mai semnalat și alte probleme în afară de cele întâmpinate deja în faza de testare. Reprezentanții spun că ar colecta date personale pe scară largă și se pot conecta la aplicațiile specifice de pe telefoanele mobile.
„De obicei, fără ca oamenii să observe, semafoarele iau contact cu aplicațiile de pe telefoanele mobile ale utilizatorilor drumului. În acest fel, semafoarele pot colecta informații personale despre oameni la scară largă.
Este posibil să cartografiezi călătorii întregi, inclusiv data, ora și viteza. Autoritățile rutiere știu unde sunt semafoarele și pot urmări utilizatorii drumului, mai ales când autoritățile rutiere folosesc și camere la semafoare”, a afirmat DPA, conform sursei menționate.