Sport
notix pixel id

Semnalul de alarmă al piloţilor de avioane: “E foarte greu să revii la manşă după două luni! Nu e ca la maşină!”. Exclusiv

08.05.2020 | 12:08
Semnalul de alarmă al piloţilor de avioane:
Probleme mari pentru piloţii avioanelor în pandemie de coronavirus: "E foarte greu să revii la manşă după două luni! Nu e ca la maşină!". Sursa: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Companiile aeriene sunt printre cele mai afectate de pandemia de coronavirus. Multe dintre statele lumii şi-au închis graniţele în perioada de criză şi asta a adus pierderi uriaşe în cadrul operatorilor aerieni. 

Semnalul de alarmă al piloţilor de avioane: “Nu e ca la maşină!”

Ţările încep să adopte măsuri de relaxare, iar companiile aeriene speră ca avioanele să fie ţinute la sol cât mai puţin şi să îşi poată relua programul de zboruri. Totuşi, situaţia rămâne tensionată şi în ceea ce priveşte situaţia piloţilor.

Ei nu sunt obişnuiţi cu o perioadă de repaus atât de mare şi susţin că revenirea la manşă se va face foarte greu, mai ales că există şi nişte reglementări care trebuie respectate, însă pentru acelea se poate da o derogare:

ADVERTISEMENT

“Ne va fi foarte greu să ne întoarcem la manşă după două luni! Nu e ca şi la maşină, unde te urci şi ai plecat. Nu uiţi procedurile de la avion peste noapte, însă trebuie să fii foarte bine pregătit, ceea ce este dificil în două luni.

Aşa că nu ne va fi deloc uşor să ne întoarcem în cockpit. Există şi nişte reglementări care spun că la trei luni trebuie să ai trei decolări şi trei aterizări. Bine, în acest caz este posibil să se dea o derogare, dar credeţi-mă că nu va fi simplu”, ne-a povestit un pilot al unei companii low-cost din ţară.

ADVERTISEMENT

Vremuri grele şi în industria aviatică! Piloţii şi personalul de zbor se tem că şi-ar putea pierde job-urile

O altă grijă cu care se confruntă echipajele avioanelor este viitorul lor în cadrul companiilor. Piloţii şi personalul de zbor se tem să nu rămână fără job-uri având în vedere că această criză a lovit foarte puternic industria aviatică şi companiile low-cost sau cele de linie întâmpină, deopotrivă, mari dificultăţi financiare.

Mai mult, vremurile se anunţă în continuare încordate pentru companiile aeriene care vor fi nevoite să ia măsuri pentru combaterea răspândirii coronavirusului. Una dintre măsurile propuse a fost lăsarea locului din mijloc liber în avion.

ADVERTISEMENT

Însă, CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary a declarat că este o măsură idioată şi că operatorul aerian nu va putea efectua zboruri dacă o asemenea regulă va fi adoptată: “Nu putem zbura cu 66% din capacitate. Locul din mijloc nu generează nicio distanţarea fizică, este o regulă idioată”, a tunat şeful Ryanair.

Sunt şanse mici ca această regulă să fie impusă companiilor, care au început deja să ia măsuri pentru perioada post-COVID-19. Wizz Air a impus călătorilor purtarea de mască în timpul zborului, în timp ce la toate zborurile temperatura pasagerilor va fi verificată.

ADVERTISEMENT
  • 300.000.000.000 de dolari este pierderea estimată de companiile aeriene în 2020, la nivel global

 

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria SPORT
A apărut noua revistă Fanatik
  • NOUL FANATIK, prima revistă de sport pe hârtie lucioasă
  • 84 pagini de emoții, la NUMAI 5 lei
A apărut noua revistă Fanatik