Life
notix pixel id

Semne care arată că suferi de burnout. Epuizarea vine la pachet cu alte probleme

Burnout-ul poate fi prevenit dacă ești atent la semnele pe care corpul tău le transmite înainte. Există șase lucruri de care trebuie să ții cont dacă ai un job solicitant.
23.11.2021 | 12:45
Semne care arată că suferi de burnout. Epuizarea vine la pachet cu alte probleme
Semne care arată că poți deveni victima burnout-ului fără să îți dai seama. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Starea de burnout reprezintă o stare de epuizare la nivel psihic și fizic. Apare, de obicei, la persoane care au un loc de muncă destul de solicitant, unde au multe responsabilități pe cap. Această stare va afecta de cele mai multe ori viața individului, relațiile pe care le are cu cei din jur, dar și modul de raportare la lume.

Semne care arată că poți suferi de burnout

Cercetătorii care fac parte din Asociația Americană de Psihologie au efectuat o mulțime de studii pe această temă și au descoperit că, uneori, locul de muncă poate fi principalul motiv pentru care oamenii ajung să sufere de boli cronice, printre care și burnout-ul.

Burnout-ul este o perioadă extinsă de timp în care cineva experimentează epuizarea și lipsa de interes pentru lucruri, ducând la scăderea performanței la locul de muncă”, spune Dr. Ballard, șeful programului APA de Sănătate la Psihologie la Locul de Muncă.

ADVERTISEMENT

Tot Dr. Ballard a alcătuit o listă cu câteva semne la care ar trebui să fim atenți în momentul în care avem un job care ne solicită foarte mult. Acesta susține că, dacă am identifica din timp apariția burnout-ului, nu am mai avea probleme atât de mari după.

1.Epuizare

Epuizarea poate fi unul dintre semnele care prevestesc apariția unui burnout. În momentul în care ajungi să te simți obosit tot timpul, chiar dacă dormi suficient, ar trebui să îți pui un semn de întrebare. În astfel de momente ajungi să simți că nu mai ai niciun pic de energie, iar sarcinile pe care le ai de îndeplinit de copleșesc pe zi ce trece.

ADVERTISEMENT

2. Nu mai ai motivație

Există posibilitatea ca la un moment dat să simțiți că nu mai aveți deloc motivație să vă îndepliniți obiectivele. Această problemă poate fi cauzată de factori externi, dar, în același timp, poate fi vorba și despre sindromul epuizării psihice sau fizice. Poate fi din ce în ce mai greu să faceți lucruri simple, precum trezitul de dimineață sau mersul la job.

3. Apar frustrarea  și emoțiile negative

Sunteți din ce în ce mai pesimiști? Simțiți că oricât de mult ați încerca, lucrurile nu ies deloc conform planului și nu veți reuși să rezolvați în timp util anumite sarcini? Asta poate fi o cauză a instaurării burnout-ului. Este adevărat că uneori se întâmplă să avem parte și de stări mai puțin pozitive, dar, dacă se întâmplă frecvent, ar trebui să încercați să rezolvați cumva problema înainte de a se agrava.

ADVERTISEMENT

4. Nu mai dați randament la locul de muncă

Locul de muncă poate deveni foarte obositor și stresant uneori, dar în momentul în care se întâmplă asta din ce în ce mai des, deja devine o problemă. Nu trebuie să vă panicați. Pentru a clarifica cât mai repede lucrurile, încercați să vedeți dacă este vorba doar de o perioadă scurtă sau dacă această problemă s-a întins pe o perioadă mai lungă de timp.

5. Sunteți cu gândul la locul de muncă și atunci când aveți liber

Unii oameni tind să se gândească la jobul lor sau la sarcinile pe care le vor avea de îndeplinit chiar și atunci când se află în timpul liber. O astfel de activitate ar putea afecta pe termen lung sănătatea individului, deoarece simte că, indiferent de locul în care se va afla, va munci în permanență.

ADVERTISEMENT

6. Grija pentru propria persoană ajunge pe locul doi

De cele mai multe ori ajungem să ignorăm nevoile noastre și să punem mai presus decât orice nevoile celor din jur. Lipsa unei alimentații sănătoase, consumul de băuturi alcoolice, fumatul, cafeaua în exces sau alte astfel de activități pot reprezenta un semn că burnout-ul își va face în curând apariția.

În cele mai multe cazuri, toate aceste lucruri ajung să se lege între ele și să devină un obicei. Spre exemplu, poți ajunge să dormi foarte puțin noaptea, iar dimineața să bei o cantitate mare de cafea cu scopul de a te trezi. Sau poți ajunge să consumi băuturi alcoolice în exces din dorința de a te relaxa mai repede după muncă.

ADVERTISEMENT
Tags:
CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 860. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri