News

Cetățenii pot face sesizări privind facturile pe site-ul ANPC sau telefonic. Controale la furnizori demarate de agenție

Cetățenii din România care sunt nemulțumiți de facturile primite la energie sau gaze naturale pot face sesizări telefonic sau direct pe site-ul ANPC. Agenția a demarat deja zeci de controale la furnizori.
12.01.2022 | 18:25
Cetatenii pot face sesizari privind facturile pe siteul ANPC sau telefonic Controale la furnizori demarate de agentie
ANPC: Cetățenii pot face sesizări privind facturile la energie telefonic sau pe site. Controale la furnizori. Sursa foto: oradesibiu.ro
ADVERTISEMENT

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat miercuri, prin vocea președintelui instituției, Mihai Culeafă, că cetățenii nemulțumiți de facturile primite la energie sau gaze naturale pot trimite sesizări.

Aceste plângeri se pot face în două moduri: fie telefonic, la numărul  021.9551, fie direct pe site-ul autorităţii – www.anpc.gov.ro.

ADVERTISEMENT

ANPC: Cetățenii pot face sesizări privind facturile la energie telefonic sau pe site. Controale la furnizori

”Atunci când primim o factură, trebuie să ne adresăm operatorului economic pentru a soluţiona acea problemă. Acolo unde nu există înţelegere, ne vom adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului la numărul de telefon 021.9551 sau pe site-ul autorităţii – www.anpc.gov.ro”, a declarat, miercuri, Mihai Culeafă, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria.

Șeful ANPC a mai spus că, la ora actuală, ”foarte multe” dintre reclamaţiile venite pe adresa instituției vizează facturile la energie.

ADVERTISEMENT

Culeafă spune că aproximativ 300 de comisari de control ai Autorităţii efectuează în această perioadă verificări la furnizorii de energie electrică şi gaze.

Acesta a adăugat că termenul în care ANPC trebuie să răspundă sesizărilor este 30 de zile, arătând însă că o scurtare semnificativă a acestui termen este dificilă în contextul actual.

ADVERTISEMENT

”Cu personalul pe care îl avem acum în subordine reuşim să facem faţă. Acum, în această perioadă, ţinând cont de contextul pandemic, dacă primim milioane de sesizări, vă daţi seama că nu putem răspunde într-un termen atât de scurt”, a spus șeful ANPC.

ANPC anunță zeci de controale în țară. Doi operatori, depistați că au emis facturi fără aplicarea compensării

ANPC a anunțat că, la nivel național, sunt în curs de desfăşurare acţiuni de control la 37 de operatori economici furnizori de energie electrică şi gaze. Deja au fost depistați doi mari operatori care nu s-au supusu prevederilor legii.

ADVERTISEMENT

”Până în momentul de faţă au fost controlaţi 37 de operatori economici, cu unul sau mai multe puncte de lucru în toată ţara, unde au fost depistate câteva neconcordanţe în ceea ce priveşte legea 259 de compensare şi plafonare a preţurilor.

Aş vrea să dau două exemple relevante în acest sens: doi mari operatori economici au emis facturi pe luna noiembrie fără a aplica plafonarea sau compensarea preţurilor, menţionând faptul că au întârziat normele de aplicare a legii. De asemenea, au calculat noile preţuri pornind de la valoarea lor fără TVA.

În acest caz s-a propus încetarea de practici comerciale incorecte. Controalele vor continua în perioada următoare şi se vor intensifica în toată ţara, la absolut toţi operatorii economici furnizori de energie electrică şi gaze”, a spus Culeafă.

Sancțiunile aplicate furnizorilor care încalcă legea Pot consta în avertismente sau amenzi în valoare de până la 50.000 de lei. Măsurile complementare vizează refacerea facturilor.

ADVERTISEMENT