Sporturi

Simona Halep, lăsată în urmă la marketing! Osaka ia într-un an cât românca în toată carieră

20.09.2018 | 10:37
Simona Halep lasata in urma la marketing Osaka ia intrun an cat romanca in toata cariera
Simona Halep o domină pe Naomi Osaka la confruntările directe, dar nu și la bani obținuți din marketing.

Simona Halep nu poate concura la nivel de marketing cu jucătoarele care provin din țări unde interesul sponsorilor este mai mare. Este și cazul niponei Naomi Osaka, recent câștigătoare la US Open 2018. Premiul de 3,8 milioane de dolari pe care l-a încasat la Flushing Meadows, cel mai mare din istoria tenisului, nu reprezintă mare lucru pe lângă sumele pe care și le-a asigurat Osaka prin victoria împotriva Serenei Williams, la New York.

Mulţi dintre sponsorii pe care Naomi Osaka îi are şi-au exprimat dorinţa de a prelungi contractele cu jucătoarea de 20 de ani, care va primi şi bonusuri substanţiale pentru performanţa de la New York. Se pare că Adidas o consideră pe Osaka jucătoarea cea mai importantă ca imagine şi pentru a se asigura că nu va fi tentată de alt sponsor tehnic, va oferi un contract halucinant de zece milioane de euro anual. De zece ori mai mult decât încasa Halep de la producătorul european şi de cinci ori mai mult decât ia românca de la Nike.

Simona Halep, dezavantajată că este din România. Ce pieţe caută sponsorii

“Naomi este din Japonia, dar are legături şi cu Haiti și SUA, așa că pachetul de imagine pe care îl poate oferi este imens. Este foarte sinceră și cu picioarele pe pământ, iar oamenii se simt atrași de aceste lucruri. Va avea o carieră de succes atât pe teren, cât și în afara lui”, a declarat agentul lui Osaka, Stuart Duguid.

Simona Halep își păstrează zâmbetul, chiar dacă rivalele o depășesc la nivel de venituri
Simona Halep nu poate concura cu rivalele ei la capitolul marketing. România nu este o piață așa importantă pentru sponsori

Conform unor calcule făcute de specialişti, Naomi Osaka ar urma să încaseze în 2019, exclusiv din marketing, aproximativ 20 de milioane de dolari. O sumă absolut incredibilă dacă ţinem cont că întreaga avere a Simonei Halep, liderul mondial, este situată în jurul a 29 de milioane de dolari. Nici măcar Key Nishikori, cel mai mediatizat jucător al Japoniei până de curând, nu se poate compara. Încasează aproximativ nouă milioane de dolari pe an.

Predicţie pentru Naomi Osaka: 20 de milioane de dolari din marketing în 2019

Yonex, Nissan, Nissin Foods, Wowow şi Citizen Watch sunt  firmele care îi oferă niponei cele mai mari contracte, iar pentru 2019 este de aşteptat ca sumele să crească ameţitor. Pe lângă acestea, mai mult ca sigur, alte companii mari vor încerca să îşi promoveze imaginea prin Naomi Osaka, din motive evidente, subliniate chiar de agentul ei. Va încasa mai mulţi bani din marketing decât din tenis, reţetă firească pentru majoritatea jucătoarelor, nu şi pentru Halep, însă.

Naomi Osaka a făcut un meci mare la prima apariţie după titlul câştigat la US Open. În faţa propriilor suporteri, la Tokyo, campioana de la Flushing Meadows s-a distrat cu Dominika Cibulkova, de care a trecut în minimum de seturi, 6-2, 6-1, în doar o oră de joc. A obţinut, astfel, calificarea în sferturile de finală de la Tokyo, unde o va înfrunta pe Barbora Strykova. Caroline Wozniacki, Caroline Garcia şi Karolina Pliskova sunt alte jucătoare de top care sunt în cursa pentru titlu la turneul din capitala Japoniei.