Unde se află singurul pod din lume dărâmat și reconstruit anual, pe care inclusiv mașinile îl folosesc? Este făcut din 50.000 de bețe de bambus și atrage mulți turiști.
Una dintre minunile arhitecturale dezvoltate până acum este și un pod de bambus de 914 metri din Cambodgia. În fiecare an, podul este dărâmat, apoi reconstruit. Este realizat din 50.000 de bețe de bambus, fiind construit în timpul sezonului uscat.
Rolul acestui pod este de a lega Kampong Cham, al șaselea oraș ca mărime din Cambodgia, de 1.000 de familii aflate pe insula Koh Paen, peste râul Mekong.
Construirea podului se face în timpul sezonului uscat sau de vară. În această perioadă, apele râului Mekong se retrag și devin prea puțin adânci, motiv pentru care feribotul nu se mai poate deplasa.
Înainte de începutul sezonului ploios, atunci când apele râului Mekong încep să crească, podul este demontat manual. Bambusul rămas este depozitat sau reutilizat pentru alte construcții.
În timpul sezonului musonic, curenții râului sunt mult prea puternici, iar podul nu poate supraviețui, astfel că este dărâmat. În acea perioadă, oamenii din orașe călătoresc cu barca sau cu feribotul.
Construcția podului începe vara, atunci când apa e secată în râu. În primă fază, stâlpii înalți de bambus sunt bătuți în albia râului. Un strat de rogojini din bambus este așezat deasupra pentru a reface suprafața.
Mai mulți stâlpi se adaugă în diferite unghiuri la fundație. Podul este construit puternic, dar și suficient de lat pentru a putea susține greutatea vehiculelor ușoare.
De la distanță, însă, construcția pare una destul de șubredă, asemănătoare cu una realizată din bețe de chibrit, scrie Khmer Times.
Cu toate că este un pod rezistent, cei care se plimbă cu mașina vor simți cum aceasta saltă din cauza bambusului, care se îndoaie atunci când e supus presiunii. Călătoria este însoțită de sunetul zdrăngănitului punții de sub anvelope.
Podul este aflat la doi kilometri sud de un alt pod nou din beton. Acest pod poate să transporte vehicule care au până la 30 de tine, în loc de 4 tone, cât are capacitatea cel de bambus. Durata de viață preconizată este de minimum 50 de ani.
Mii de turiști ajung în fiecare an în Kampong Cham pentru a vedea podul. Pentru localnici, prețul este de plătesc 100 de rieli, adică 0.02 dolari, dar prețul este de 40 de ori mai mare pentru turiști.
Taxele de trecere aduc între 238 și 477 de dolari în fiecare zi. Cea mai mare parte provine din taxa pe care o plătesc turiștii.
În general, părerea turiștilor despre pod este una bună. Aceștia au lăsat mai multe recenzii pe TripAdvisor, unde au descris experiența vizitei podului.
“Aceasta a fost probabil una dintre experiențele de top din Cambodgia pentru mine. (…) Podul în sine este construit din nou în fiecare an. M-am simțit în siguranță traversându-l, chiar și atunci când a fost puțin aglomerat.
Fiți atenți la unii oameni care îl traversează cu bicicleta și, dacă sunteți interesat, puteți face și asta. În general, o experiență obligatorie dacă vă aflați în zonă în perioada potrivită a anului”, a scris un turist.
De altfel, unii turiști au mers cu bicicleta pe pod, iar experiența a fost una bună, după cum arată recenziile. “O experiență memorabilă”, a scris cineva într-o altă recenzie.
Alți turiști au mers în zonă în timpul sezonului ploios, astfel că nu au apucat să vadă podul din bambus. Totodată, un alt vizitator le-a sugerat turiștilor ca, după ce vizitează podul, să meargă și în satele de pe insulă.