News

Situație dezastruoasă a educației din România. Nivelul de analfabetism funcțional, în creștere. Anunțul ministrului Cîmpeanu

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat situația la zi a învățământului din România. Aceasta este una dezastruoasă, cu rezultate mult sub nivelul UE.
26.08.2021 | 15:54
Situatie dezastruoasa a educatiei din Romania Nivelul de analfabetism functional in crestere Anuntul ministrului Cimpeanu
ADVERTISEMENT

Joi, la Palatul Victoria, a avut loc prima reuniune a comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată”.

În cadrul ședinței, care a fost prezidată de premierul Florin Cîțu, a luat cuvântul și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cel care a prezentat situația la zi din sistemul de învățământ autohton.

ADVERTISEMENT

Datele prezentate de oficial arată dezastrul care există în prezent în educația românească. Rata analfabetismului funcțional din România este una în continuă creștere, țara noastră fiind mult în urma mediei din Uniunea Europeană.

Situație dezastruoasă a educației din România: rata de analfabetism funcțional, în creștere

Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, într-o conferință de presă susținută la finalul Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării proiectului ”România Educată”, că sistemul românesc de învățământ s-a deteriorat constant în ultimii ani, iar rezultatele sunt de doua ori mai slabe decât media UE.

ADVERTISEMENT

Oficialul Guvernului a prezentat, detaliat, rezultatele obținute de sistemul educațional din țară în ultimii ani. Din păcate, țintele asumate sunt departe de a fi îndeplinite.

Extrem de alarmante sunt și prestațiile elevilor din România la ultimele teste PISA. Acestea arată faptul că analfabetismul funcțional trece de 40,8%, adică de două ori mai slab decât media UE.

ADVERTISEMENT

”Am prezentat obiectivele pe care trebuie să le îndeplinim prin România Educată. Lucrurile nu sunt îmbucurătoare din perspectiva abandonului școlar, a părăsirii timpurii a școlii.

Ținta asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020, realizându-se 15,6% în condițiile în care media UE asumată a fost de 10%, iar realizată a fost de 10.1%.

ADVERTISEMENT

Ponderea absolvenților de învățământ superior: România și-a propus 26,7% ca țintă corectată față de ținta asumată de UE de 40%. De la 26,7%, România a realizat 26,4%. În condițiile în care UE media e de 40,9% absolvenți de învățământ superior.

Din perspectiva educației timpurii, stăm ceva mai bine. Suntem la 82%, în condițiile în care UE e la 95,3%. Educația timpurie e un capitol foarte important asumat inclusiv la nivelul proiectului ”România Educată”.

Din perspectiva rezultatelor PISA, știți foarte bine că lucrurile sunt mai mult decât îngrijorătoare. Pe partea de citire, România a realizat, în 2015, 38,7% rată de analfabetism funcțional definitivă ca atare, iar în 2018 a crescut la 40,8%.

La matematică, de la 39,9% a crescut la 46,6%, la științe a crescut de la 38,5% la 43,9%. Deci în perioada 2015 – 2918, din perspectiva testelor PISA, sistemul de învățământ s-a deteriorat. Media UE e de 22% la citire, adică jumătate, 22,9% la matematică, mai puțin de jumătate, și 22,3% la științe, iar jumătate”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Plan de măsuri pe 10 capitole înaintat de Sorin Cîmpeanu în proiectul ”România Educată”

În cadrul întâlnirii Comitetului interministerial pentru implementarea proiectului ”România Educată”, ministrul Educaţiei anunţat primele măsuri concrete care se vor lua în perioada următoare.

Acesta a spus că şi-a asumat prezentarea în Guvern la data de 10 septembrie a unui proiect de Hotărâre cu programul de implementare a proiectului România Educată.

Cîmpeanu a precizat că acest act va conţine 10 capitole cu implicarea fiecărui minister, unul dintre acestea fiind cel referitor la finanțarea sistemului de învăţământ preuniversitar.

ADVERTISEMENT