News

Șoferii de camion, ademeniți în Italia cu salarii de mii de euro: ”Le dăm chiar și banii înainte”

Șoferii de camion sunt ademeniți în Italia cu salarii de mii de euro, însă patronii nu găsesc oameni dispuși să ocupe locurile vacante. Motivele sunt multiple.
01.08.2022 | 16:30
Soferii de camion ademeniti in Italia cu salarii de mii de euro Le dam chiar si banii inainte
Salarii mari pentru șoferii care vor să plece în Italia. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Florin Lisaru este un antreprenor român stabilit în Italia, care deține o companie de transport de mărfuri cu peste 30 de camioane în subordine și 25 de angajați.

Salarii mari pentru șoferii de camion din Italia

Bărbatul din Vâlcea și-a deschis afacerea în Piacenza, însă se confruntă cu pierderi mari din cauza lipsei de personal. Creșterea prețului la carburant e o altă mare problemă a industriei, explică Lisaru.

ADVERTISEMENT

Compania românului a pierdut, doar în ultimele luni, peste 80.000 de euro din cauza lipsei de personal. Șoferii refuză să se angajeze deși primesc toate condițiile legale: salarii, garanții sau alte avantaje suplimentare.

Patronul a ajuns să îți caute angajați chiar și pe siteurile din România, fără succes însă. ”Nu mai găsesc personal competent. Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România, cu anunț online, pe OLX”, a explicat Lisaru, conform rotalianul.com.

ADVERTISEMENT

Salariile pot ajunge chiar la 2.800 de euro, în condițiile în care o zi de lucru poate însemna un drum de 3-4 de ore de condus. Chiar și așa, doritorii sunt inexistenți.

”Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată e de condus chiar 3 sau 4 ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Se fac contracte pe timp nedeterminat. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”, a completat patronul firmei.

ADVERTISEMENT

O problemă mare pare să fie timpul de așteptare pentru procedurile de obținere a permisului de conducere pentru șoferii de camion. Acesta a crescut de la 6 luni la 1 an, astfel că oamenii preferă să facă altceva. Creșterea cu 80% a prețului la carburant pare să fie cireașa de pe tort pentru o industrie, și așa, suferindă.

”S-a scumpit cu 80%, a ajuns de la 1,30 la 2,30 euro. Efectul războiului s-a simțit. Da, au fost ajutoare de la stat, dar avantajate au fost persoanele fizice, companiile mai puțin, din cauză accizelor. În 3 luni de zile cheltuieli de 30.000 de euro. Plus alte cheltuieli și scumpiri. S-a scumpit tot. Contribuțiile la angajați, alți aproape 40.000 de euro lunar. Am pierdut 80.000 de euro. Cât mai putem merge așa înainte?”, a concluzionat Lisaru.

ADVERTISEMENT
Tags: