Alegerile prezidențiale bat la ușă, iar bătălia pentru un loc în turul doi devine din ce în ce mai strânsă. Potrivit unui sondaj realizat AtlasIntel, Elena Lasconi și George Simion l-au surclasat pe Mircea Geoană, iar în ultimele zile un candidat independent a crescut surprinzător de mult.
Și acest sondaj îl clasează pe candidatul PSD, Marcel Ciolacu, pe primul loc cu 25,4% în intențiile de vot ale românilor care spun că se vor prezenta la urne în ziua alegerilor.
În timp ce liderul social-democrat pare că are deja asigurat locul în turul doi, întrebarea care stă pe buzele tuturor este cine va fi candidatul cu care va disputa cea mai puternică funcție în stat mai ales că Elena Lasconi și George Simion sunt cotați cu același scor, de 14,2%.
Pe următorul loc se află liderul PNL, Nicolae Ciucă, cu 10.2%, urmat de candidatul independent Mircea Geoană, care a scăzut vertiginos și a ajuns la 9.1%.
Această scădere a lui Mircea Geoană a fost confirmată în urmă cu câteva zile de unul dintre cei mai cunoscuți susținători ai săi și anume de profesorul universitar Dumitru Borțun.
Una dintre cele mai mari surprize la aceste alegeri o reprezintă candidatul independent Călin Georgescu care în ultimele zile a crescut la 7.4%, cu aproape două procente mai mult față de sondajul realizat de Biroul de Cercetări Sociale (BCS), la comanda publicației Newsweek în care acesta avea 5.8%.
Candidatul independent este urmat de liderul UDMR, Kelemen Hunor, care are 4.3%, Cristian Terheș – 3.4% și Ana Birchall – 2.9%.
La rândul său, fosta moderatoare de la Realitatea Plus, Alexandra Păcuraru are 1.1%, la fel ca Sebastian Popescu, însă sunt cu mult peste Ludovic Orban – 0.7% sau Silviu Predoiu – 0.5%.
Având în vedere faptul că cei patru candidați independenți Mircea Geoană, Călin Georgescu, Cristian Diaconescu și Ana Birchall depășesc cumulat 20% din opțiunile de vot ale românilor, aproape un sfert dintre alegători susțin un candidat neafiliat politic.
Sondajul AtlasIntel a fost realizat în perioada 9-12 noiembrie, pe un eșantion de 3.035 de respondenți. Metodologia folosită a fost recrutarea digitală aleatorie, cercetarea având o marjă de eroare de ±2 procente și un nivel de încredere de 95%.