News

Sorin Cîmpeanu, declarație surprinzătoare: “Franța nu a fost mai pregătită decât România pentru școala online”

Sorin Cîmpeanu, Ministrul Educației, a discutat marți, la TVR1, despre cum a funcționat școala online în timpul pandemiei de coronavirus, dar și despre cât de importantă este redeschiderea instituțiilor educaționale pentru susținerea orelor cu prezență fizică.
18.05.2021 | 23:10
Sorin Cimpeanu declaratie surprinzatoare Franta nu a fost mai pregatita decat Romania pentru scoala online
ADVERTISEMENT

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență a decis că toți elevii se vor întoarce la școală începând de miercuri.

Ministrul Educației a declarat în urmă cu câteva zile că nu știe câți dintre profesori s-au vaccinat și nici nu are de unde să cunoască aceste date momentan.

ADVERTISEMENT

Sorin Cîmpeanu, despre școala online: “Franța nu a fost mai pregătită decât România”

Ionuț Cristache: “De ce nu am avut circuite de mers la școală?”

Sorin Cîmpeanu: “S-au făcut, ultimele școli vizitate au fost din județul Ilfov, am vrut să văd care sunt școlile care au nevoie de consolidare și extindere și care este acea școală în care pot găsi acel laborator de fizică funcțional, dar nu am găsit niciunul.”

Am văzut scoli în clădiri construite de peste o sută de ani, acesta a fost obiectivul, să vedem dacă e nevoie de consolidare.”

ADVERTISEMENT

Ionuț Cristache: “Ce s-a întâmplat cu plexiglasurile, se mai folosesc?”

Sorin Cîmpeanu: “Plexiglasurile au fost o experiență nereușită care nu a ajutat cu nimic, ba mai mult a încurcat. Nu stiu cât s-a cheltuit cu acele panouri, apreciez că undeva la 40 de milioane de Euro s-au consumat cu acele panouri, la nivel național.”

Ionuț Cristache: “Cum percepeți situația profesorilor?”

Sorin Cîmpeanu: “Profesorii din România au dus la bun sfârșit anul școlar 2019/2020, fără a fi pregătiți pentru instruirea online, unii au fost mai pregătiți, alții mai puțin, dar nimeni nu poate să spună că a fost pregătit 100%.

ADVERTISEMENT

Franța, de exemplu, nu a prea făcut școală online, deoarece profesorii au spus că ei nu sunt pregătiți să predea online. Nu au fost pregătiți digital mai bine decât noi, dar au ținut școlile deschise.

Eu de când am primit această numire, m-am luptat pentru a redeschide școlile și cred că am dat dovadă de consecvență.

ADVERTISEMENT

Nu pot spune că reflexul de a închide școlile a fost unul greșit, trebuie să analizăm, dar pierderile sunt foarte mari pentru unii elevi.

Nu performanța este problema principală a sistemului educațional, ci echitatea, un număr impresionant de elevi nu are acces la educație de calitate, ceea ce se transformă în rezultate slabe la testele PISA, abandon școlar, nivel de alfabetizare funcțională și digitală.

Au fost programe de pregătire pentru profesori, cam un sfert dintre ei au fost pregătiți, într-un fel, pentru predarea online.”

ADVERTISEMENT