Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri că lucrările la tronsonul de drum Chiribiş – Biharia din Autostrada Transilvania vor începe în primăvara anului viitor.
Sorin Grindeanu a subliniat că până la începerea lucrărilor se vor clarifica şi procesele pe rol pe care le are Selina, firma constructoare, cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
“Vă readuc aminte o istorie care merită a fi spusă. Nişte domni, cam acum patru ani, au venit în această clădire, dacă nu mă înşel, şi au semnat un contract. Era prim-ministru un domn Orban, şi alţii pe la Transporturi, şi au semnat un contract cu această companie care s-a dovedit, după ce au trecut alegerile, că nu era viabilă. Era subdimensionat ca şi valoare, subfinanţat”, a declarat Sorin Grindeanu.
Potrivit șefului de la Transporturi, ”nu poate să îşi asume nimeni şi nu şi-a asumat nimeni demersul electoral al lui Ludovic Orban din 2020, care a dat bine atunci, probabil, dar care nu putea fi dus la bun sfârşit”
El a afirmat că în ultimii doi ani și jumătate a avut numeroase discuții cu Beniamin Rus, patronul companiei Selina, în legătură cu sumele prevăzute în contractul de execuție a lucărilor.
”Am avut nenumărate discuţii cu domnul Rus, în aceşti doi ani şi jumătate, spunând că eu nu pot să oblig oamenii din Ministerul Transporturilor să redimensioneze acest contract când tu ai semnat pe anumite sume de bani în 2020″, a mai spus Sorin Grindeanu.
Totodată, ministrul Grindeanu a ținut să precizeze că în cele din urmă contractul a fost anulat și a fost organizată o nouă licitaţie pe care a câştigat-o aceeaşi firmă.
“Are ordin de începere în primăvara anului viitor, ca, până atunci, partea de proiectare şi toate procesele – pentru că sunt ceva procese pe rol între CNAIR şi Selina, Selina contra CNAIR, CNAIR contra Selina să se clarifice şi să poată începe lucrările la acest tronson de la Chiribiş la Biharia”, a transmis ministrul.
Mai mult, ministrul Transporturilor a susținut că toate problemele în ceea ce privește lucrările la acest tronson al Autostrăzii Transilvania au început în urmă cu patru ani.
”Dar, repet, răul a pornit în urmă cu patru ani, când, dintr-un heirupism că facem cincinalul în patru ani jumate, s-au gândit că dacă semnăm nişte contracte pot fi duse la bun sfârşit şi rezolvate lucrurile după alegeri. Din păcate, şi pentru constructori şi pentru oameni, în primul rând, a fost un demers pe care îl calific acum pur electoral”, a conchis ministrul Grindeanu.