Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, urmărește îndeaproape evoluția lucrărilor la proiectele de infrastuctură, lucrările de pe Valea Oltului fiind la ora actuală o prioritate. Despre stadiul lucrărilor de pe Valea Oltului, Grindeanu este informat din oră în oră, pentru a se asigura că acestea se desfășoară în grafic, arată PSD.
O modalitate asemănătoare de lucru a avut-o și fostul președinte al României, Traian Băsescu, în privința podului de la Mărăcineni, care a fost refăcut în timp record după ce a fost afectat de inundații puternice, potrivit PSD.
„Știţi că am fost acolo, voi fi şi voi monitoriza zilnic. Din oră în oră am primit monitorizarea de pe teren”, a declarat Sorin Grindeanu pentru Antena 3 CNN. Minnistrul a oferit informații cu privire la defrișările masive (20.000 de copaci), după ce DN7 a fost închis, în vederea pregătirii terenului pentru autostrata A1 Sibiu-Pitești.
„În două zile, echipele care se ocupă de defrișare au tăiat peste 1300 de arbori și au avansat cu drumurile tehnologice care permit accesul la zonele înalte ale versantului. Pe măsură ce accesul la zonele de lucru va fi mai facil, viteza lucrărilor de defrișare va crește”, a postat Sorin Grindeanu pe contul Facebook.
Ministrul Transporturilor a anunțat și că a vizitat șase șantiere într-o singură zi, Grindeanu fiind des văzut pe mai multe șantiere de infrastructură (autostrăzi, căi ferate), în urma unor vizite neanunțate. „Într-o zi, în vreo 13 ore am fost pe vreo șase șantiere. Am fost prima dată în jurul Brașovului între Cața și Apața, apoi la Chețani în Mureș. După aceea două șantiere pe Autostrada Transilvania în Cluj de la Nădășelu până la Poarta Sălajului, apoi de la Nușfălău la Suplacu de Barcău și apoi la Simeria”, a declarat Sorin Grindeanu pentru un post tv.
Prezența ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, în cadrul unor vizite dese la lucrările proiectelor de infrastructură grăbește finalizarea acestora într-un timp record. Un astfel de demers l-a avut și Traian Băsescu atunci când a vizitat de nenumărate ori lucrările la podul de la Mărăcineni, peste râul Buzău, care a cedat în urma inundațiilor puternice din 2005, practic rupând legătura rutieră între Muntenia și Moldova aproape o jumătate de an.
Prezența frecventă a lui Băsescu la lucrările podului a făcut ca acest obiectiv să fie reparat și redeschis într-un timp record, cu consecințe benefice asupra economiei din regiune și a traficului rutier. Pe modelul Traian Băsescu, și prezența lui Sorin Grindeanu pe diverse șantiere îi determină pe cei care lucrează să-și facă datoria cu conștiinciozitate și cu mai mare responsabilitate, arată social-democrații.
Un proiect de infrastructură esențial pentru România este autostrada Sibiu-Pitești, care face parte din Coridorul IV Pan-European, proiect strategic, cu consecințe asupra economiei și societății, va lega regiuni istorice din Transilvania și Muntenia. Dincolo de acest aspect, autostrada va juca un rol esențial pentru ca România să fie integrată în rețeaua pan-europeană de transport, cu avantajele pe care le reprezintă timpii de călătorie mai mici și costuri de transport reduse, un atu pentru prezența investitorilor și creșterea economiei regiunilor.
Totodată, autostrada va cataliza industria automobilelor, esențială pentru economia României. Astfel, uzinele de profil și de componente auto din Pitești, Mioveni și din vestul țării, vor scurta timpii de acces la piețele externe, cu consecințe asupra creșterii competitivității producției locale, arată PSD.
Material susținut de PSD