În România se află ”cel mai spectaculos drum din lume”. Așa este cunoscută la nivel internațional șoseaua uimitoare care a luat naștere la ordinul lui Nicolae Ceaușescu.
România s-a făcut remarcată la nivel mondial datorită multor embleme. Una dintre ele datează de pe vremea comunismului și este numită ”capodoperă” de către toți cei care o admiră.
Transfăgărășanul, șoseaua care a luat naștere la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu, este un drum unic în lume. Admirat și lăudat de mulți, drumul din inima munților este la bază un proiect ambițios, imposibil de replicat.
Tranfăgărășan sau DN 7C a luat naștere în perioada comunistă, iar construcția lui a durat între 1970 și 1974. Drumul spectaculos are o lungime de 151 de kilometri și traversează una dintre cele mai înalte zone montane de la noi din țară.
Deși costurile construcției sale nu au fost documentate oficial, dincolo de componenta financiară, a fost nevoie și de un efort uriaș din partea muncitorilor. Pentru a contura planul măreț al dictatorului Ceaușescu, s-au folosit 6.000 de tone de dinamită și mii de soldați români.
Lucrările nu au fost deloc ușoare, căci nu au presupus doar săparea în stâncă, ci și consolidarea versanților, astfel încât să nu reprezinte un pericol. Mii de soldați și muncitori civili au muncit în ritm alert, inclusiv pe timp de iarnă. Se estimează că 40 de muncitori și-au pierdut viața în timpul lucrărilor la Transfăgărășan.
Persoanele care au luat parte la construirea Transfăgărășanului își amintesc că totul s-a realizat într-un ritm istovitor. Se muncea zi și noapte și nu era permisă nici cea mai mică greșeală.
În prezent, Transfăgărășanul este un adevărat magnet pentru turiști, însă, scopul său inițial a fost cu totul și cu totul altul. Nicolae Ceaușescu nu și-a dorit un obiectiv turistic în inima munților, ci totul a făcut parte dintr-un plan strategic elaborat minuțios.
Dictatorul a vrut să fie pregătit în cazul unei invazii URSS și să aibă o rută de refugiu. Din fericire pentru țara noastră, acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar noi am rămas cu cel mai frumos drum din lume, a cărei poveste este o adevărată filă de istorie.
De-a lungul timpului, pe Transfăgărășan s-au plimbat mulți turiști, inclusiv realizatori de emisiuni celebre la nivel internațional. În 2019, Jeremy Clarkson de la Top Gear a numit Tranfăgărășanul ”cel mai spectaculos drum din lume”. Realizatorul a avut dreptate, căci acest drum construit la ordinul lui Ceaușescu este unic în lume.