Pare aproape ireal, dar o banală pereche de șosete de la Lidl a ajuns să se vândă pe internet cu 120 de lei. În Europa, însă, au avut prețuri și mai mari de atât. Fenomenul este unul care a luat amploare în ultimii ani.
Lidl este unul dintre cele mai apreciate lanțuri supermarketuri de la noi din țară. Pune la dispoziție o gamă variată de produse, multe dintre ele la ofertă și atrag atenția compărătorilor. Pe lângă alimente, în magazine cumpărătorii găsesc tot felul de unelte și accesorii pentru casă și grădină, dar și haine.
Din ultima categorie fac parte și articolele care au imprimate emblema supermarketului. Și, deși la raft se găsesc cu câțiva lei sau zeci de lei, mai târziu, ajung să se vândă pe internet la prețuri mult mai mari.
De pildă, o pereche de șosete ediție limitată Lidl, mărimea 43-46, este pusă la vânzare pe internet cu prețul de 120 de lei. Produsul este nou, cu etichetă, iar în alte țări din Europa ele au fost date pentru și mai mulți bani.
Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru. În urmă cu aproximativ 3 ani, pe internet s-a creat o adevărată isterie cu adidașii de Lidl. De la 13 euro, au ajuns să coste mai bine de 1000 de euro, iar oamenii profită încă de acest lucru pentru a face bani.
În mod surprinzător, toate aceste produse de Lidl vândute la prețuri exorbitante pe internet își găsesc rapid cumpărători. Acest lucru se datorează unei strategii de marketing adoptată din afară: drop culture, care constă în punerea pe piață a unor articole exclusive, în cantități mici.
Persoanele care achiziționau pantofii sport nu-i purtau, ci îi vindeau, la rândul lor, pe site-uri de licitație pentru sume și de 100 de ori mai mari. Și chiar dacă afirmau că adidașii Lidl sunt foarte urâți, li se păreau interesanți.
„Strategia provine de la branduri de lux din Statele Unite și a fost inventată în urmă cu zece ani, dar Lidl a făcut drop culture într-un timp foarte scurt. Clasele populare ironizeaza acum industria de lux, după ce luxul a ironizat clasele populare.
Cei care își închipuie că lumea de mâine tinde să fie cumpătată, se înșelă. Dimpotrivă, supra-consumul triumfă”, spunea, în 2020, Eric Briones, curatorul Salon du Luxe Paris, citat de smartradio.ro.