Are un tiraj mediu de 500.000 de exemplare pe zi și o audiență zilnică online de 5 milioane de vizualizări. Cotidianul Marca este socotit cel mai prestigios din Europa. A fost fondat în 1938 și oferă opinii avizate în sport.
Doi trimiși ai Marca au fost în România și au explorat Transfăgărășanul, pe un traseu care le-a stârnit admirație. Într-o incursiune care a bifat elemente din istorie și geografie, ei au decretat: e cel mai bun traseu auto de pe planetă
FANATIK vă prezintă descrierea făcută de trimișii MARCA:
“Nu este ușor să te hotărăști care este cel mai interesant drum din lume pentru a conduce o mașină specială. Și pentru a te distra cel mai bine la volan.
Unii oameni vorbesc despre Drumul Mare al Pădurii Negre. Alții menționează N9, prin centrul și sudul Marocului. Drumurile sinuoase prin North York Moors, din Marea Britanie sunt, de asemenea, candidate. Iar de cealaltă parte a Oceanului este Angeles Crest Highway din Los Angeles.
Dar oricine conduce pe Transfăgărășan, în estul României, pleacă spunând că a condus pe cel mai bun traseu auto de pe planetă. Așa a fost descris, în cel puțin un episod al emisiunii britanice Top Gear. Nu este de mirare că Porsche l-a ales ca traseu pentru a sărbători 50 de ani de tehnologie Turbo în automobilele sale.
Această șosea are o lungime de 91 de kilometri și trece prin sudul Munților Carpați. A fost construită între 1970 și 1974 (la fel ca 911 Turbo, are acum 50 de ani) la ordinul dictatorului Nicolae Ceaușescu. Acesta dorea ca trupele sale să se deplaseze mai rapid de la sud la nord în caz de război. El a semnat pentru utilizarea a 6 milioane de tone de dinamită necesare pentru a-l construi.
Surse oficiale menționează că 40 de soldați au murit în timpul construcției sale. Alte surse susțin că au fost câteva sute. A fost realizat cu atât de puține resurse economice încât s-a renunțat chiar și la cei 8 km de tuneluri planificați. În acest fel s-a recurs la un număr infinit de curbe de 180 de grade. Ele stau astăzi la baza farmecului său.
Drumul trece pe lângă cele mai înalte trei vârfuri din România: Moldoveanu (2.544 m), Negoiu (2.535 m) și Vistea Mare (2.527 m),. Dar și pe lângă minunatul lac Balea. Este limitat pe tot traseul său la 40 km/h (să vedem cine rezistă să nu depășească această viteză) și este gratuit. Pe traseul său se pot găsi cascade, care la prima vedere par să cadă chiar pe asfalt.
Imaginile de pe acest drum sunt atât de spectaculoase încât ți-ai dori mereu să fii la volanul unei mașini sport. Să te plimbi pe asfaltul care însămânțează pantele munților.
Dar poate că locul de pe acest drum despre care ai povesti mai întâi prietenilor tăi este Castelul Poenari. O fortificație aproape ruinată din secolul al XIII-lea, care ar putea trece neobservată în ciuda faptului că se află la înălțime pe munte.
Se știe că a fost reședința prințului Vlad Țepeș, cunoscut și sub numele de Vlad Dracul și personajul pe care scriitorul Bram Stoker și-a bazat personajul Dracula. Cu toate acestea, acest adevărat Dracula nu era pasionat de consumul de sânge, ci doar de trasul în țeapă al dușmanilor săi.
Pentru a ajunge la această fortificație trebuie să vă parcați mașina la poalele muntelui. Apoi să urcați 1.480 de trepte, așa că s-ar putea să preferați să continuați să conduceți.
Totuși, nu v-am spus că nu puteți conduce pe acest drum oricând doriți. Pericolul de avalanșă și riscul de zăpadă și gheață face ca el să fie închis între octombrie și iunie.
Dar pentru a face o călătorie atunci când este deschis, așa cum a făcut Porsche, pentru a comemora cea de-a 50-a aniversare a modelului 911 Turbo, ar putea fi o idee bună să o planificați din timp”