Sport

Start în Formula 1! Max Verstappen şi Lewis Hamilton, salarii fabuloase. Cât costă un monopost de F1 şi ce schimbări aduce noul sezon

În acest weekend începe noul sezon de Formula 1 cu Marele Premiu al Australiei. FANATIK vă prezintă topul salariilor, ce schimbări aduce noua stagiune şi alte informaţii inedite.
14.03.2025 | 09:00
Start in Formula 1 Max Verstappen si Lewis Hamilton salarii fabuloase Cat costa un monopost de F1 si ce schimbari aduce noul sezon
Start în Formula 1! Max Verstappen şi Lewis Hamilton, salarii fabuloase. Cât costă un monopost de F1 şi ce schimbări aduce noul sezon. Sursa: colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Aşteptarea a luat sfârşit. Sezonul 2025 de Formula 1 începe în weekend cu Marele Premiu al Australiei, la Melbourne Park. Este un sezon care are la start nu mai puţin de şase debutanţi, dar şi unul în care supremaţia lui Max Verstappen este pusă sub semnul întrebării.

Start în Formula 1! Max Verstappen şi Lewis Hamilton, salarii fabuloase

Pilotul de la Red Bull Racing a câştigat ultimele patru titluri mondiale, dar toate semnele arată că maşina din 2025 nu se ridică la nivelul celei din anii precedenţi. De altfel, în 2024, Red Bull a pierdut titlul la constructori, care a fost luat de McLaren.

ADVERTISEMENT

Este primul sezon al lui Lewis Hamilton alături de Ferrari. Unul dintre cele mai răsunătoare transferuri din istoria Formulei 1 a fost anunţat la începutul anului 2024. Britanicul este în “roşu” şi duminică va avea prima cursă pentru Scudderia Ferrari.

Max Verstappen şi Lewis Hamilton sunt lideri în topul salariilor din Formula 1. Ferrari este echipa care plăteşte cei mai mulţi bani pe salarii, dar Charles LeClerc are puţin mai mult de jumătate faţă de Hamilton:

ADVERTISEMENT
  1. Max Verstappen (Red Bull) – 65.000.000€
  2. Lewis Hamilton (Ferrari) – 60.000.000€
  3. Charles Leclerc (Ferrari) – 34.000.000€
  4. Lando Norris (McLaren) – 20.000.000€
  5. Oscar Piastri (McLaren) – 20.000.000€
  6. Fernando Alonso (Aston Martin) – 20.000.000€
  7. George Russell (Mercedes)– 15.000.000€
  8. Carlos Sainz (Williams) – 10.000.000€
  9. Pierre Gasly (Alpine) – 10.000.000€
  10. Alex Albon (Williams) – 8.000.000€
  11. Nico Hülkenberg (Sauber) – 7.000.000€
  12. Esteban Ocon (Haas) – 7.000.000€
  13. Lance Stroll (Aston Martin) – 3.000.000€
  14. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) – 2.000.000€
  15. Kimi Antonelli (Mercedes) – 2.000.000€
  16. Gabriel Bortoleto (Sauber) – 2.000.000€
  17. Oliver Bearman (Haas) – 1.000.000€
  18. Liam Lawson (Red Bull)– 1.000.000€
  19. Jack Doohan (Alpine) – 500.000€
  20. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 500.000€

Cine transmite la tv sezonul de Formula 1

Sezonul 2025 de Formula 1 va fi transmis în România de posturile Antena. Calificările şi cursa vor fi transmise în direct la tv, în timp ce antrenamentele libere sunt disponibile online pe aplicaţia Antena Play.

ADVERTISEMENT

Programul transmisiilor la Marele Premiu al Australiei: 

Vineri: 

  • Prima sesiune de antrenamente (03:30, AntenaPLAY)
  • A doua sesiune de antrenamente (07:00, AntenaPLAY)
ADVERTISEMENT

Sâmbătă:

  • A treia sesiune de antrenamente (03:30, AntenaPLAY)
  • Calificări (07:00, Antena 3 CNN şi AntenaPLAY)

Duminică

  • Cursa (06:00, Antena 1 şi AntenaPLAY)

Buget de 129 de milioane de euro pentru fiecare echipă! Cât costă un monopost

Bugetul fiecărei echipe de Formula 1 este limitat la 129 de milioane de euro, în care nu intră salariile piloților și a celor mai bine plătiți trei angajați. În schimb, bugetul acoperă costurile elementelor mașinii, salariile majorității angajaților, costuri de transport, consumabile, garaje, etc.

Și piloții trebuie să plătească o sumă consistentă pentru licența de pilotaj în Formula 1. Cu cât a obținut mai multe puncte în sezonul precedent, cu atât trebuie să plătească mai mulți bani pentru licență.

Max Verstappen, campionul mondial, trebuie să plătească 1 milion de euro pentru licența pe anul 2025. Cel mai puțin vor avea de plătit debutanții: în jur de 12.000 de euro pentru licența de pilotaj.

Mașinile de Formula 1 sunt considerate apogeul ingineriei auto. Costul fiecărui monopost este între 12.000.000 şi 20.000.000 de euro. Din acest motiv, accidentele sunt foarte costisitoare, pagubele fiind însemnate.

Ce schimbări vor avea loc în 2025!

Sezonul 2025 vine cu o serie de modificări. Totuşi, este ultima stagiune înaintea sezonului 2026 în care va avea loc o adevărată revoluţie la nivelul monoposturilor, care urmează să fie schimbate din temelii.

Ce este diferit în 2025 faţă de 2024: 

  1. Nu se mai acordă punct pentru cel mai rapid tur (piloţii care fac cel mai rapid tur al cursei nu vor mai primi un punct bonus)
  2. Blocarea aripilor flexibile (din etapa a 9-a vor fi impuse reguli stricte care să împiedice flexibilitatea aripilor, ceea ce ar putea schimba masiv clasamentul)
  3. Veste de răcorire pentru piloţi (în momentul în care temperaturile depăşesc 31 de grade Celsius, piloţii vor putea purta veste de răcorire)
  4. Mai mult timp de testare pentru debutanţi
  5. Cursa din Monaco revoluţionată (toate echipele sunt nevoite să oprească de minimum două ori la boxe în cursa din Monaco)
  6. Amenzi mai mari pentru înjurăturile piloţilor
  7. Cutii de viteze nelimitate (nu mai există sancţiuni pentru utilizarea unui număr mai mare de componente decât cel stabilit iniţial)
  8. Reguli în ceea ce priveşte calificarea (dacă sesiunea de calificări nu poate avea loc, ordinea în cursă va fi cea din clasamentul mondial)
  • 24 de curse vor fi desfăşurate în 2025
  • 251.000.000 de euro a încasat Ferrari de la FIA în 2024