Aşteptarea a luat sfârşit. Sezonul 2025 de Formula 1 începe în weekend cu Marele Premiu al Australiei, la Melbourne Park. Este un sezon care are la start nu mai puţin de şase debutanţi, dar şi unul în care supremaţia lui Max Verstappen este pusă sub semnul întrebării.
Pilotul de la Red Bull Racing a câştigat ultimele patru titluri mondiale, dar toate semnele arată că maşina din 2025 nu se ridică la nivelul celei din anii precedenţi. De altfel, în 2024, Red Bull a pierdut titlul la constructori, care a fost luat de McLaren.
Este primul sezon al lui Lewis Hamilton alături de Ferrari. Unul dintre cele mai răsunătoare transferuri din istoria Formulei 1 a fost anunţat la începutul anului 2024. Britanicul este în “roşu” şi duminică va avea prima cursă pentru Scudderia Ferrari.
Max Verstappen şi Lewis Hamilton sunt lideri în topul salariilor din Formula 1. Ferrari este echipa care plăteşte cei mai mulţi bani pe salarii, dar Charles LeClerc are puţin mai mult de jumătate faţă de Hamilton:
Sezonul 2025 de Formula 1 va fi transmis în România de posturile Antena. Calificările şi cursa vor fi transmise în direct la tv, în timp ce antrenamentele libere sunt disponibile online pe aplicaţia Antena Play.
Vineri:
Sâmbătă:
Duminică
Bugetul fiecărei echipe de Formula 1 este limitat la 129 de milioane de euro, în care nu intră salariile piloților și a celor mai bine plătiți trei angajați. În schimb, bugetul acoperă costurile elementelor mașinii, salariile majorității angajaților, costuri de transport, consumabile, garaje, etc.
Și piloții trebuie să plătească o sumă consistentă pentru licența de pilotaj în Formula 1. Cu cât a obținut mai multe puncte în sezonul precedent, cu atât trebuie să plătească mai mulți bani pentru licență.
Max Verstappen, campionul mondial, trebuie să plătească 1 milion de euro pentru licența pe anul 2025. Cel mai puțin vor avea de plătit debutanții: în jur de 12.000 de euro pentru licența de pilotaj.
Mașinile de Formula 1 sunt considerate apogeul ingineriei auto. Costul fiecărui monopost este între 12.000.000 şi 20.000.000 de euro. Din acest motiv, accidentele sunt foarte costisitoare, pagubele fiind însemnate.
Sezonul 2025 vine cu o serie de modificări. Totuşi, este ultima stagiune înaintea sezonului 2026 în care va avea loc o adevărată revoluţie la nivelul monoposturilor, care urmează să fie schimbate din temelii.
Ce este diferit în 2025 faţă de 2024: