„Ca urmare a expirării contractului dintre STB SA şi 4Pay Systems SRL, serviciul privind vânzarea prin SMS a titlurilor de călătorie “Abonamente de o zi” şi „Călătorii expres” a fost suspendat temporar”, a fost anunțul Societății de Transport Bucureşti (STB), făcut printr-un comunicat de presă postat chiar pe site-ul instituţiei. Între timp s-a și organizat o nouă licitație publică. În urma acesteia, noul contract a fost atribuit firmei SC SMS Ticketing SRL.
Acum, compania desemnată câștigătoare în cadrul licitației, trebuie să implementeze în termen de 10 zile de la semnarea contractului, noul sistem. Deocamdată, până la finalizarea acestor lucrări, serviciul rămâne suspendat urmând ca STB să comunice public reintrarea în funcţiune a acestuia. De remarcat că serviciul de plată prin SMS a fost disponibil în toate cele patru rețele de telefonie mobilă din România, Digi Mobil, Orange, Telekom Mobile şi Vodafone.
Cum se circula cu un simplu SMS
Prețul de vânzare pentru un abonament o zi pe toate liniile urbane era de 8,79 lei (1,98 euro), TVA inclusă. În cazul liniilor expres, prețul de vânzare ajungea la 3,99 lei (0,90 euro), TVA inclusă, în condiţiile în care plata putea fi efectuată de pe orice tip de telefon mobil. Astfel, pentru obţinerea unui abonament urban valabil o zi, înainte de momentul urcării în vehiculele RATB, călătorii erau nevoiți să trimită un SMS, cu textul A la numărul 7458.
În doar câteva secunde, aceștia primeau un mesaj care conținea un cod ce confirma efectuarea tranzacţiei. Pentru linia Expres 780, mesajul către numărul 7458 trebuie să conţină textul E780, iar pentru linia Expres 783, mesajul trebuie să conţină textul E783.