Sport

Stelele auto din constelația 2023. Fotografii impresionante cu cele mai așteptate mașini ale anului

De la mașini electrice la supercaruri, iată câteva dintre cele mai așteptate modele pe care le așteptăm pe piață în anul 2023.
04.02.2023 | 07:12
Stelele auto din constelatia 2023 Fotografii impresionante cu cele mai asteptate masini ale anului
Jeep Avenger este una dintre cele mai așteptate mașini ale anului 2023
ADVERTISEMENT

Criza industriei auto a însemnat pierderi uriașe, dar și o reorientare a constructorilor către automobilele premium, cu marjă mare de profit. Tradusă inclusiv în noi modele. De la mașini electrice la supercaruri, iată câteva dintre starurile pe care le așteptăm în 2023.

Pandemia a dat peste cap tendințele pe piața auto

Pandemia a dat peste cap tendințele în industria auto. Pe termen lung. Pentru că, în pofida faptului că, din punct de vedere sanitar, perioada dură a trecut, lucrurile nu s-au schimbat.

ADVERTISEMENT

Conflictul din Ucraina nu a făcut decât să adâncească problemele. Cu incertitudinile induse de problemele legate de energie și nu numai. Semiconductorii încă lipsesc, lanțurile de aprovizionare sunt perturbate, prețurile materiilor prime sunt în creștere.

Astfel, producția este paralizată, cumpărătorii de automobile trebuie să renunțe la reduceri. Dar și să aștepte mult timp pentru vehiculele comandate.

ADVERTISEMENT

Totuşi, în pofida problemelor care lovesc industria auto, criza nu a adus doar pierderi, estimate la 100 miliarde de euro, ci și unele avantaje.

Cum așa? Nimic mai simplu. Pentru că cererea a depășit oferta și s-a renunțat la campaniile de reduceri. Dar și pentru că, în condițiile dure deja amintite, prioritate au avut modelele premium, cu marjă mare de profit, care au avut prioritate la livrare.

ADVERTISEMENT

Un lucru care s-a tradus inclusiv în ceea ce privește noutățile pe care le propun constructorii. Care au pus la treabă echipele de designeri și ingineri, uneori sufocându-i cu termene care pe vremuri păreau de domeniul imposibilului, pentru a aduce pe piață modele speciale, capabile să-i cucerească instantaneu pe clienți.

O mulțime dintre ele vor veni încă din 2023, iar noi am ales, dintr-o listă stufoasă, cele mai spectaculoase propuneri ale industriei.

ADVERTISEMENT

SUV, pentru pasionații de aventură

Aston Martin DBX Coupe

Având în vedere succesul lui DBX , nu este de mirare că Aston Martin plănuiește o versiune coupé, mai elegantă, inspirată de rivalul său, Porsche Cayenne.

Zona frontală a coupé-ului este similară cu cea a modelului clasic. Însă această versiune, are un plafon plonjat, și un spate mai lat. Off-roader-ul Aston cu profil redus promite să fie și mai revigorant la condus decât mașina standard.

Și aceasta pentru că se așteaptă ca inginerii să propună o configurație specială a suspensiei. Una care oferă o manevrabilitate mai clară, fără a sacrifica confortul.

Aston Martin DBX Coupe

BMW XM

BMW M GmbH a prezentat deja XM. Este primul său automobil de înaltă performanţă cu sistem de propulsie electrificat. Și, după o pauză de mai bine de 40 de ani, pentru prima dată un model exclusiv M fără corespondent în gama clasică BMW.

Inima noului BMW XM este o altă premieră pentru marcă. Un plug-in hybrid care cuprinde un motor V8 pe benzină şi un motor electric excepţional de puternic.

BMW XM

Sistemul de propulsie M HYBRID de la BMW XM oferă o putere totală de 480 kW/653 CP. Aceasta este generată de combinaţia dintre motorul termic de până la 360 kW/489 CP şi sistemul de propulsie electric cu până la 145 kW/197 CP. Cu aceste cifre, BMW XM devine cel mai puternic model al mărcii din istorie.

Mai mult, BMW XM LABEL RED va fi adăugat la gama de modele în toamna anului 2023. Cel mai puternic automobil de serie omologat de stradă din istoria BMW M GmbH va avea o putere totală a sistemului de 550 kW/748 CP. Dar şi un cuplu maxim de 1.000 Nm.

Primele exemplare vor ajunge la dealerii din întreaga lume în primăvara anului 2023. Cele mai importante pieţe pentru noul model vor fi SUA, China şi Orientul Mijlociu.

  • 748 CP  va avea BMW XM LABEL RED

Hyundai Ioniq 7

IONIQ 7

Hyundai face progrese în ceea ce privește electrificarea, iar submarca sa, Ioniq, este pe cale să adauge un al treilea model. Este vorba despre Ioniq 7.

Vorbim despre un SUV full-size, cu trei rânduri de scaune, care s-ar plasa în vârful gamei. Aceasta și pentru că va combină versatilitatea oferită de cele șapte locuri cu o senzație de lux extrem și o experiență relaxantă de tip lounge.

Până acum știm că Ioniq 7 va oferi o capacitate de încărcare rapidă de 350 Kw. Aceasta îți permite să obții energia necesară pentru o autonomie de 100 de km în doar cinci minute.

În plus, fiind bazat pe platforma EV scalabilă E-GMP a Hyundai-Kia va oferi baterii de până la 100 kWh. Hyundai nu a dezvăluit încă cifrele de putere, însă a confirmat că acestea vor permite o autonomie de 644 km.

De asemenea, va fi inclusă o configurație standard cu două motoare, menită să asigure tracțiune pe patru roți. SUV-ul electric Hyundai este de așteptat să debuteze în a doua jumătate a anului 2023.

  • 644 km este autonomia estimată a modelului Ioniq 7

Jeep Avenger

Iată că avem și primul Jeep complet electric, Avenger. Un SUV compact, poziționat sub actualul Renegade, care, la doar 4 metri lungime, face parte din clasa B-SUV.

O clasă aflată în creștere rapidă, acesta fiind al doilea segment european ca volum. Și care se așteaptă să atingă în 2023 un total anual de 2,2 milioane de unități vândute. Ceea ce reprezintă unul din cinci vehicule vândute pe Bătrânul Continent.

Sistemul de propulsie electric de a doua generație la 400 de volți este primul lansat de Emotors. Furnizează 115 kW, ceea ce corespunde cu 156 de cai putere, și un cuplu maxim de 260 Nm.

Noua baterie de 54 kWh, care este produsă de Stellantis. Ea oferă o densitate mare de energie și un raport excelent între energia nominală și cea utilizată.

Jeep Avenger

Mai exact, acumulatorul este format din 17 module și 102 celule litiu-ion NMC 811. Și oferă o autonomie de 400 km în ciclul WLTP, care devine 550 km în ciclul urban.

Reîncărcarea noului Avenger este extrem de simplă. Prin intermediul unui cablu Mod 4 de 100 kW în curent continuu, conectat la o stație de încărcare publică rapidă, trei minute de încărcare sunt suficiente pentru a asigura o distanță de parcurs de 30 km. Iar 24 de minute sunt suficiente pentru a încărca bateriile de la 20 la 80%.

Având în vedere că utilizatorii europeni parcurg în medie 30 de km pe zi, este probabil ca vehiculul să poată fi condus zile întregi înainte de reîncărcare. Între timp, cu un cablu Mod 3 de 11 kW pentru curent alternativ conectat la un Wallbox sau o stație publică, este posibil să să ”faci plinul” (de la 0% la 100%) în 5,5 ore.

Noul Avenger este primul vehicul Jeep cu tracțiune față echipat cu Selec-Terrain® și Hill Descent Control standard. Sisteme care, împreună cu unghiurile impresionante de atac și degajare plus garda la sol a vehiculului, îl fac un reper în segment.

  • 2,2 milioane de unități se estimează că va atinge clasa B-SUV

KIA EV9

KIA EV 9

KIA testează intensiv modelul de serie derivat din Concept EV9, pe care l-a prezentat în 2021. Unul al cărui design a fost inspirat din natură și în special de pilonul „Bold for Nature” (Îndrăzneala de a fi naturali) al filosofiei Opposites United.

Acest lucru a ajutat conceptul SUV-ului 100% electric să capete o formă reprezentativă și îndrăzneață. Și care, pe de altă parte, folosea materiale reciclate, produse din deșeuri extrase din fragilul ecosistem marin.

Pentru moment, nu sunt disponibile date tehnice. Este însă de așteptat ca acest SUV full-size, cu trei rânduri, să folosească același set-up pe care-l propune și EV6 GT. Cu o putere de 585 CP și baterie de 77.4 kWh.

  • 77,4 kWh oferă bateria lui EV9

Porsche 911 Dakar

Noul Porsche 911 Dakar, la fel de confortabil în off-road și pe autostradă, este limitat la doar 2.500 de exemplare. Modelul demonstrează posibilitățile nelimitate ale conceptului Porsche 911.

În plus, el evocă și prima victorie generală a Porsche în Raliul Paris-Dakar din 1984. Competiție care a marcat și nașterea tracțiunii integrale la Porsche 911. Acesta este motivul pentru care noul 911 Dakar este oferit și cu un pachet opțional Rally Design. Unul care amintește de emblematica mașină câștigătoare.

Porsche 911 Dakar

Primul detaliu izbitor al Porsche 911 Dakar este garda la sol, care este cu 50 milimetri mai înaltă decât cea a unui 911 Carrera cu suspensie sport. Sistemul de ridicare oferit standard poate ridica fața și spatele mașinii cu încă 30 milimetri. Garda la sol și unghiul rampei rivalizează cu cele ale SUV-urilor convenționale.

Anvelopele Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 în față și 295/40 ZR 20 în spate) au fost special dezvoltate pentru acest model. Și sunt ideale pentru terenuri dificile și foarte rezistente la tăiere.

Motorul de trei litri biturbo cu șase cilindri, cu 480 CP (353 kW) și un cuplu maxim de 570 Nm, permite mașinii să sprinteze până la 100 km/h în 3,4 secunde. Viteza maximă este limitată la 240 km/h.

Performanța maximă în offroad este asigurată, de asemenea, de cele două noi moduri de condus, care pot fi selectate prin comutatorul rotativ de pe volan.

Modul Rally este ideal pentru suprafețe libere și neuniforme și are tracțiune integrală cu accent pe puntea spate. În modul Offroad, garda la sol mărită este activată automat. Ambele moduri noi de condus dispun, de asemenea, de noul Rally Launch Control.

  • 3,4 secunde are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h

Adrenalină la maximum

Sportcar Alfa Romeo cu motor central

Alfa Romeo se pregătește să devină o marcă complet electrică. Dar acest lucru se va întâmpla în 2027, în timp ce primele model ear trebui să apară în 2025. Până atunci însă compania vrea să iasă cu fast din era motoarelor cu ardere. Mai exact, cu o mașină sport cu motor central V6.

Cu un șasiu din fibră de carbon și un design inspirat de modelele emblematice ale companiei din trecut, modelul Alfa cu două locuri ar putea înfrunta rivalii de la McLaren, Porsche și Lamborghini.

Deocamdată, lipsesc detaliile exacte și specificațiile. Iar designul luați-l ca pe o încercare a specialiștilor din domeniu de a anticipa, pe baza informațiilor minimale pe care le dețin, modul în care ar putea arăta mașina.

Alfa Romeo

La capitolul certitudini, este afirmația făcută de CEO-ul Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, care este convins că noua ofertă îi va atrage pe adepții mărcii.

„Pot să vă spun că această mașină va fi una foarte interesantă, foarte scumpă, foarte selectivă”, a spus el pentru Auto Express.

Și cum în forma sa cea mai puternică, V-6 twin-turbo al Alfa are 533 de cai putere și 600 Nm, o putere combinată de „peste 700 de cai putere” dintr-o configurație hibridă este credibilă. Ca și accelerația 0-100 km/h în sub 3 secunde.

  • 700 CP este puterea estimată a acestui model

Ford Mustang Dark Horse

În mijloc de septembrie 2022, în SUA, Ford a organizat cu mare fast premiera mondială a noii generaţii a modelului sport Mustang. Este a şaptea la număr şi vine la 60 de ani distanţă de la apariția primului model, în 1964.

Această generație își propune să ducă la un cu totul alt nivel cel mai bine vândut coupe sport din lume între anii 2014-2021. Și o face cu un cockpit digital complet reproiectat, un nou motor V8 performant, plus un design mai modern.

Dar și prin faptul că, spun reprezentanții constructorului, este cel mai plăcut de condus Mustang din toate timpurile. Și mai trebuie notat ceva.

Va exista în continuare în format coupe şi convertible, doar cu tracţiune spate şi doar cu motor cu ardere internă, fără niciun fel de hybrid sau agregate electrice suplimentare.

Ford Mustang Dark Horse

Dar nu este totul. Clienții vor beneficia și de Mustang Dark Horse. Prima serie nouă de performanță din ultimii 21 de ani (după Mustang Bullit, 2021) are un exterior supersportiv, dar premium, și un stil interior care sugerează cele mai bune performanțe.

Modelul este disponibil doar în format coupe, iar ”inima” este motorul său unic Coyote V8 de 5.0 litri (natural aspirat), care oferă puţin peste 500 de cai putere.

Dark Horse oferă reglaj Magneride actualizat, evacuare completă, aerodinamică îmbunătățită și, deoarece este proiectat pentru a fi un model de producție limitată – serializare. Pentru prima dată, o nouă siglă a fost concepută special pentru acest model.

  • 21 de ani au trecut de la ultima serie de performanță pentru Mustang

Maserati GranTurismo

Maserati GranTurismo

Noul GranTurismo marchează revenirea unui model iconic pentru brand, capabil să îmbine performanța sportivă cu confortul potrivit pentru distanțe lungi și luxul tipic al mărcii. În plus, noul GranTurismo duce Casa Tridentului înainte în viitor. Este prima mașină din istoria mărcii care adoptă un propulsor 100% electric!

S-au menținut proporțiile clasice ale mașinilor mărcii, capota lungă și caroseria centrală intersectându-se între cele patru aripi, toate însă fiind mai accentuate. De asemenea, s-a luat decizia de a menține continuitatea cu designul generației anterioare, apreciat pe scară largă în rândul clienților.

Interiorul vine cu un digital cockpit similar celui din noul Grecale. Și propune nu mai puțin de patru ecrane. Un panou de bord de 12.3 inci, un monitor central de 12.3 inci (rezoluţie Ultra HD), altul inferior lui de 8.8 inci pentru comenzi suplimentare şi un nou ceas digital. Iar noul volan duce sportivitatea la un alt nivel.

La momentul lansării pe piaţă vor fi valabile trei versiuni în caroserie coupe. Modena, orientată spre confort, cu o serie de accente cromate, motor V6 Nettuno Twin Turbo de 3.0 litri (490 CP/600 Nm) și cutie de viteze automată în opt trepte și AWD. Atinge 100 km/h în 3.9 secunde şi maximum 302 km/h.

Trofeo este focusată spre sportivitate, cu o serie de accente negre, fibră de carbon, Alcantara. Are acelaşi motor V6, dar cu 550 CP/650 Nm, cutie de viteze automată în opt trepte și AWD. Sprintează de la 0 la 100 km/h în 3.5 secunde şi atinge maximum 320 km/h.

În fine, Folgore, versiunea EV, propune trei motoare electrice de 300 kW fiecare. Dezvoltă peste 1.200 CP, însă puterea e limitată la 761 CP, iar cuplul total se ridică la 1.350 Nm. Bateria este de 92.5 kW. Atinge 100 km/h cu start de pe loc în 2.7 secunde, 0-200 în 8.8 secunde şi maximum 320 km/h.

  • 1350 NM este cuplul total oferit de versiunea Folgore
ADVERTISEMENT