Cercetătorii din Australia au aflat că un nivel scăzut al hormonului metabolic leptină poate afecta cantitatea de anticorpi după vaccinare.
Autor: Georgiana Dicu | 26.05.2021 | 12:05
Studiu. Cercetătorii australieni au aflat de ce unii oameni nu produc suficienţi anticorpi după vaccinare Foto: hepta

Descoperirea a fost făcută de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Queensland în timp ce analizau răspunsurile organismului uman la vaccinul antigripal sau la vaccinul împotriva hepatitei B.

Studiu. Cercetătorii australieni au identificat un hormon care este responsabil de răspunsul slab la vaccinuri

Potrivit rezultatelor studiului publicat în Nature Communications, cercetătorii au descoperit o asociere între sistemele metabolic şi imunitar care ar putea fi utilizată pentru a dezvolta noi strategii de îmbunătăţire a protecţiei vaccinului în cazul populaţiilor vulnerabile.

”Pe baza mai multor tehnici avansate de imunologie, genetică şi biochimie, studiul nostru a constatat că leptina a promovat în mod direct dezvoltarea şi funcţionarea celulelor vitale în declanşarea unui răspuns imun”, a declarat profesorul Di Yu de la Universitatea din Queensland.

“Am constatat că o reducere a nivelului leptinei a fost asociată cu răspunsuri compromise la vaccin, ceea ce ne permite acum să îi putem identifica pe cei care riscă să nu genereze un răspuns imun după vaccinare”, a mai precizat Yu.

Leptina este un hormon care influențează, de asemenea, apetitul, metabolismul şi distribuţia ţesutului adipos.

Potrivit oamenilor de știință un organism sănător cu un metabolism bun are și un nivel mormal de leptină.

Însă, dacă suferim de malnutriţie sau de anumite afecţiuni, nivelul de leptină poate fi scăzut, ceea ce limitează răspunsul la vaccin şi protecţia oferită de sistemul imunitar.

Profesorul Di Yu a mai precizat și faptul că multe persoane care suferă de obezitate şi au niveluri ridicate de leptină pot prezenta rezistenţă la leptină, ceea ce ar putea duce la un răspuns imun slab la anticorpii induşi prin vaccinare.

Oamenii de știință intenţionează să analizeze răspunsurile la vaccinurile împotriva COVID-19 pentru a determina anumiți biomarkeri cu ajutorul cărora ar putea fi identificate acele persoane cu risc de a nu genera un răspuns puternic la vaccin.

”Pe perioada pandemiei de COVID-19, vaccinarea cu succes contra SARS-CoV-2 oferă cele mai mari speranțe pentru a readuce societatea la normalitate”, a adăugat Yu.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 837: 32 pagini + CD. Doar 10 lei!