News

Studiul care arată că Guvernul e departe de a ști situația din învățământ. Câți copii nu pot beneficia de școala online

08.05.2020 | 15:36
Studiul care arata ca Guvernul e departe de a sti situatia din invatamant Cati copii nu pot beneficia de scoala online
ADVERTISEMENT

Un studiu realizat recent arată că Guvernul e departe de a ști situația din învățământ și coâi copii nu pot beneficia de școala online.

Studiul care arată că Guvernul e departe de a ști situația din învățământ

Conform edupedu.ro, un studiu realizat de IRES arată că situația din învățământ este mult mai dificilă decât o prezintă Guvernul, iar numărul elevilor fără acces sau cu acces limitat la școala online e de peste 900.000, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerului Educației.

ADVERTISEMENT

”32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar nu au acces individual exclusiv la un dispozitiv funcțional (desktop, laptop, tabletă), ceea ce face ca prezența elevilor la orele organizate online să fie parțială sau deloc”, se arată în studiu.

Numărul efectiv al copiilor care nu au acces sau au acces limitat la un dispozitiv pentru a participa la educație online este de fapt de 903.870 de elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerului Educației.

ADVERTISEMENT

12% dintre copiii din România nu au conexiune de internet

”36% dintre familiile cu copii au doi sau mai mulți copii la școală, iar participarea la școala online se face adesea după un orar care presupune, cel mai frecvent, ca toți elevii să participe la ore (clase diferite), ceea ce impune ca fiecare copil să aibă echipamentul lui, alocat pentru școala online”, se mai arată în studiu.

Din analiza datelor rezultă însă că doar 68% dintre copii au acest acces, ceea ce înseamnă că rămân pe dinafară un procent semnificativ, 32%, proporție substanțial mai mare decât procentul indicat de Ministerul Educației de doar 9%.

ADVERTISEMENT

Principalele concluzii ale studiului IRES – Școala în stare de urgență, accesul copiilor școlari din România la educația online:

  • 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala online.
  • 12% dintre copiii din România nu au conexiune de internet suficient de puternică pentru a putea suporta derularea cursurilor online.
  • Peste un sfert dintre părinții care nu au un dispozitiv pentru fiecare copil pe care să îl poată utiliza pentru școala online nu ar plăti deloc ca să achiziționeze un astfel de echipament.
  • Doar două treimi dintre părinți au declarat că, pe perioada stării de urgență, au fost organizate zilnic lecții online cu copiii lor.
  • Doar jumătate dintre elevi au avut contact cu profesorii sau învățătorii pentru toate materiile, pe perioada stării de urgență.
  • Mai mult de un sfert dintre elevii din România și-au petrecut cel puțin 4 ore pe zi în perioada de stării de urgență făcând teme.
  • Puțin peste un sfert dintre părinții școlarilor consideră că, în această perioadă, copilul lor primește deloc/foarte puțin sau puțin sprijinul necesar de la cadrele didactice.
  • Aproape patru din zece părinți de elevi petrec împreună cu aceștia, în scopul sprijinirii lor cu activitățile de învățare trei ore sau mai mult pe durata unei zile.
ADVERTISEMENT

Cercetarea pe bază de chestionar a fost derulată în perioada 27-30 aprilie 2020. Volumul eșantionului, care a fost unul simplu aleatoriu, a fost de 1.319 respondenți, dintre care 1.060 părinți cu copii școlari (care au cel puțin un copil înscris la școală).

Ionel Dancă, șeful Cancelariei primului-ministru, a anunțat că statul român va distribui gratuit circa 250.000 de tablete pentru elevii care în momentul de față nu pot participa la cursurile online. În acest scop, Guvernul a alocat 150.000.000 de lei.

ADVERTISEMENT