Evaluarea Națională continuă, pentru elevii de la clasa a II-a, cu examenul la matematică. Acesta se va susține joi, 27 mai.
Probele la limba și literatura română au fost susținute la 25 și 26 mai. Elevii au dat un examen scris și unul citit.
Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație este instituția care elaborează subiectele pentru aceste examene. Acestea au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale, iar nivelul de dificultate trebuie să fie unul mediu.
Evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt organizate la nivel naționat de șase ani. Acestea au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu.
Anul școlar 2014 – 2015 a fost primul în care s-a organizat astfel de examene. În acest an, se desfășoară în perioada 25 – 28 mai.
Elevii de clasa a II-a vor avea la dispoziție 30 de minute pentru rezolvarea subiectelor, la fiecare probă. Evaluarea se va face la nivelul fiecărei instituții de învățământ.
Învățătorii vor fi cei care vor corecta lucrările. Aceștia au un termen de maxim șapte zile de la data suținerii ultimei probe.
„Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate,” a precizat Ministerul Educației.
Înstituția a adăugat și că examenul se va desfășura cu prezență fizică, fără a se lua în considerare rata de incidență la nivelul localității în care se află înstituția de învățământ: „toate probele se susţin cu prezenţă fizică, indiferent de scenariile în care se află unităţile de învăţământ”.
„Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi,” a adăugat.