News

Subiectele capcană de la proba de matematică a Evaluării Naționale! Un reputat profesor s-a arătat nemulțumit de câteva probleme

17.06.2020 | 12:04
Proba de matematică a Evaluării Naționale, subiecte care ar putea să le dea bătăi de cap elevilor. Sursa foto - hepta.ro
ADVERTISEMENT

Au existat mai multe subiecte capcană la proba de matematică a Evaluării Naționale! Conform profesorului Leon Dinculescu, specialist în domeniu, câteva cerințe ar putea să-i inducă în eroare pe elevi.

Autor al mai multor culegeri de matematică, Dinculescu crede că Ministerul trebuia să le solicite elevilor să rezolve alt gen de subiecte.

ADVERTISEMENT

„La subiectul II cu 3 problema aceasta se putea rezolva în două moduri, fie cu ecuație și atunci e mai simplă, dar mulți copii sunt tentați să noteze cu a și cu b sau cu x și cu y pe Ana și Maria din cerință.

Proba de matematică a Evaluării Naționale, subiecte care ar putea să le dea bătăi de cap elevilor

Mulți sunt tentați să pună în sisteme și ei n-au făcut sisteme la clasa a 8-a. Ele se învață, într-adevăr, dar la clasa 7-a.  Cei din seria aceasta n-au făcut sisteme și mulți vor fi tentați să pună în sistem.

ADVERTISEMENT

Așadar, subiectul acesta este puțin derutant. Problema se putea rezolva și prin ecuație, evident, și atunci puteau să-l facă toți. Să vedeți că, deși în aparență simplu, mulți vor greși la acest subiect 3”, a spus pentru FANATIK profesorul Leon Dinculescu.

„La subiectul III distanța dintre două plane paralele. S-a insistat, într-adevăr, pe plane paralele la clasă, este corect, dar nu prea știu ei ce înseamnă această distanță, mai ales copiii ăia amărâți, de la țară, ăia de unde să știe?

ADVERTISEMENT

Și examenul este și pentru ei. Ei știu săracii mai mult…nimic. Mai bine dădeau unghiul dintre o dreaptă și un plan, mai bine dădeau să demonstreze că o dreaptă e perpendiculară pe un plan”, a mai spus cadrul didactic.

„La subiectul II punctul 4 este une xercițiu cu foarte mulți radicali. Eu mă întreb ca profesor la ce folosește acest exercițiu după o perioadă de pandemie. Adică ce urmăresc eu ca minister prin afișarea acestui exercițiu.

ADVERTISEMENT

Mie îmi trebuie un asemenea exercițiu? Copilul trebuie să știe cât înseamnă 5 la sută, 10 la sută dintr-un salariu, dintr-o sumă, asta e o caricatură pur și simplu cu radicali”, a mai zis Leon Dinculescu.

„S-a dat la exercițiul II punctul 5 unul care, într-adevăr, expresiile se pot face, dar de ce trebuie să demonstrez eu ca elev asta? La ce îmi folosește mie, ca elev, asta în viața.

Dacă cei din Minister s-ar fi putut transforma în gândirea unui elev, să știți că subiectele ar fi fost altele. Ei au vrut să-și etaleze știința, ca ei nu mai e nimeni și cam atât”, a mai spus profesorul

ADVERTISEMENT