News

Subiectul care a pus cele mai mari probleme la Limba română, Evaluarea Națională. 94% dintre elevi nu l-au rezolvat. Care erau cerințele

Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi că este îngrijorat din cauza numărului mare al elevilor care au avut probleme cu mai multe exerciții date la proba de Limba română, de la Evaluarea Națională.
23.06.2022 | 13:12
Subiectul care a pus cele mai mari probleme la Limba romana Evaluarea Nationala 94 dintre elevi nu lau rezolvat Care erau cerintele
Proba de Limba română a dezvăluit lacunele din pregătirea elevilor. Foto: commons.wikimedia.org
ADVERTISEMENT

Sorin Cîmpeanu a spus că la proba la Limba română au fost itemi care au avut un procent foarte de mic de rezolvare. În acest context, a existat un subiect care a pus probleme pentru 94% dintre elevi.

Subiectul care ridicat cele mai multe probleme la Limba română

În prim-plan apare unul dintre exercițiile primite la Limba română, probă la care elevii au avut de rezolvat exercițiul de mai jos. Practic, aceștia au avut de conjugat la anumite forme verbele ”a fi” și ”a vrea”.

ADVERTISEMENT

De asemenea, Evaluarea Națională 2022 a scos la iveală și alte probleme grave în ceea ce privește cunoștințele dobândite de elevii de clasa a VIII-a. Acest aspect a ieșit în evidență chiar dacă peste 82% dintre ei au luat medii peste 5.

Din păcate, doar 6% dintre elevi au putut să scrie perfect în limba română, în timp ce 21% dintre aceștia nu au putut să identifice nici măcar un verb într-un text.

ADVERTISEMENT

În același context, 57% dintre ei au probleme legate de scrierea corectă, de ortografie şi de punctuaţie. Sorin Cîmpeanu a completat că la proba la Limba română au fost itemi care au avut un procent extrem de mic de rezolvare.

Foarte puțini elevi scriu perfect

Ministrul educației s-a referit la itemul 8 de la subiectul 1. Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect exerciţiul care viza scrierea corectă. ”Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut.

ADVERTISEMENT

Mai exact, verbele ”a vrea”, ”a fi” sau substantivul stradă, adjectivul mândru sau acordul pronumelui cu substantivul… 14% dintre ei nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută”, a mai precizat Cîmpeanu, care a dezvăluit că numărul elevilor cu medii sub 5 a fost de trei ori mai mare în mediul rural decât a fost în mediul urban.

La un alt item, doar 43% dintre elevi au ştiut să identifice verbele, în timp ce 21% dintre ei nu au identificat nici măcar un verb; doar 37% dintre elevi au ştiut să identifice corect ce înseamnă o propoziţie principală.

ADVERTISEMENT

Au fost probleme și cu identificarea propoziției atributive. ”8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat. 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

Mai departe puteți afla care au fost declarațiile complete ale lui Sorin Cîmpeanu, dar și care au fost rezultatele de la Evaluarea Națională 2022.

 

 

ADVERTISEMENT