Răzvan Burleanu, președintele FRF (Federației Române de Fotbal) a dezvăluit suma uriașă încasată din vânzarea tricourilor. Șeful de la Casa Fotbalului a încheiat un parteneriat cu Ambasada SUA din România pentru a marca Ziua drepturilor de autor și a vorbit despre problemele întâmpinate în acest sens de când a ajuns președinte al FRF. Șeful FRF susține că în 2014 se vindeau tricouri ale echipei naționale a României în valoare de 60.000 de euro, iar acum suma depășește un milion de euro, dar că întâmpină probleme cu pirateria.
“La 6 luni după ce am reuşit să lansăm brandul de echipă naţională de fotbal al României… Dacă vă amintiţi jucătorii de echipă naţională jucau cu brandul de Federaţiei Române de Fotbal ceea ce, oriunde te-ai uita în Occident, nu ai regăsi acest lucru. Au început şi piraţii să-şi facă treaba. Bineînţeles că au crescut şi veniturile federaţiei. Veniturile FRF în 2014, din comercializarea tricourilor de echipă naţională, erau de doar 60.000 de euro. Imediat cum am reuşit să trecem pragul de un milion de euro au început să apară piraţii.
Toţi banii pe care îi produci se întorc în sistem, asta este foarte important. Şi un club trebuie să-şi gestioneze foarte bine veniturile ca să poată să-şi asigure existenţa şi în acelaşi timp să poţi face faţă competiţiei. Spuneam mai devreme că te baţi cu cluburi globale care ajung la cifra de afaceri de un miliard de euro iar noi suntem undeva la 10, 12 milioane de euro”, a declarat Răzvan Burleanu, președintele FRF, într-o conferinţă de presă, conform telekomsport.ro.
În condițiile în care un tricoul al echipei naționale a României se vinde cu 50 de euro asta înseamnă că Federația Română de Fotbal a vândut aproximativ 20.000 de tricoruri și obiecte cu însemnele echipei naționale. Suma de peste un milion de euro a fost investită de Răzvan Burleanu tot în sistem.