Trustul din Pache Protopopescu, ProTV, a dat lovitura din această vară, după ce a achiziționat drepturile TV pentru toate partidele echipei naționale din cadrul Ligii Națiunilor. Asta deși a pierdut dreptul de a mai transmite la TV jocurile din Champions League și Europa League. Iar odată cu transmiterea meciurilor tricolorilor, ProTV vrea să transforme meciurile României din Nations League într-o afacere extrem de profitabilă!
FANATIK.RO a aflat că ProTV aplică o rețetă financiară extrem de piperată pentru România, pentru meciurile pe care le transmite în Liga Națiunilor! Astfel, pentru partidele României, ProTV vinde publicitatea la pachet, pentru toate cele 6 jocuri din grupa 4! Iar prețul este uriaș pentru piața românească: 7500 de euro pentru un promo de 30 de secunde! Ia oferta e una aparte – ProTV nu acceptă să spargă calupul, drept pentru care, cine vrea să își promoveze afacerea pe ProTV în timpul mciurilor lui Budescu și Mitriță din Liga Națiunilor este nevoit să cumpere spațiu pentru toate cele șase partide. Un total de 45.000 de euro pentru 180 de secunde de publicitate plătibil de companiile ce caută promovare la o oră de maximă audiență.
De altfel, publicul a arătat un interes deosebit pentru meciul disputat de România cu Muntenegru, scor 0-0, în Liga Naţiunilor. “Tricolorii” pregătiţi de Cosmin Contra au debutat în noua competiţie pe stadionul “Ilie Oană”, iar dorința de a vedea meciul a fost una uriașă din partea românilor. ProTV a fost lider de audienţă și a avut aproape două milioane de telespectatori. La oraşe, meciul dintre România şi Muntenegru a fost urmărit de peste 1,1 milioane de telespectatori şi a avut o cotă de piaţă de 33%. Cifrele postului care a difuzat întâlnirea din Liga Naţiunilor au fost mai mult decât duble faţă de locul al doilea, ocupat de Kanal D.
Sunt cifre anticipate de șefii din Pache Protopopescu și care i-au făcut să forțeze piața și să ceară acum achiziționarea la pachet a calupurilor publicitare pe o sumă uriașă! Partida României cu Muntenegru a dominat şi pe publicul comercial, cu o medie de peste 552.000 de persoane. La nivel naţional, Pro TV a fost urmărit de 1.982.000 de români, iar în mediul urban a fost privit de 1.185.000 de oameni, rating 12.3 şi cotă de piaţă 33.0. În ceea ce priveşte publicul comercial, meciul de pe Pro TV a fost urmărit de 552.000 de oameni, rating 12.5 şi cotă de piaţă 39.6.
Deși suma e enormă pentru publicitatea din România, cererea ProTV este infimă facă de ceea ce se întâmplă în America, spre exemplu, la evenimente cheie. Astfel, în luna februarie s-a înregistrat un nou record la preţul pentru reclamele difuzate în timpul Super Bowl-ului: 4,5 milioane de dolari pentru 30 de secunde, ceea ce înseamnă 150.000 de dolari pe secundă! Şi meciul a fost urmărit de peste 150 de milioane de telespectatori. Ca termen de comparaţie, în orice altă zi din an, în prime time, 30 de secunde de reclamă la unul dintre cele patru mari posturi TV din SUA, CBS, ABC, NBC sau FOX costă între 100.000 şi 500.000 de dolari, în funcţie de emisiunea în cadrul căreia este difuzat spotul.
Fotbalul aduce audienţe frumoase şi pe lucrul acesta se bazează şi ProTV atunci când solicită 45 de mii de euro pentru şase promouri a câte 30 de secunde. Luăm ca exemplu ultima Cupă Mondială în care TVR a înregistrat audiențe record . În mod evident, cel mai urmărit meci a fost finala în care Franța a învins Croația cu 4-2. Ultimul act de pe stadionul Lujniki din Moscova a înregistrat în medie 2.690.000 milioane de telespectatori.
7.500 de euro solicită ProTV pentru un promo de 30 de secunde în timpul Ligii Națiunilor