La Data Talks, conferința comunității de profesioniști în analiza datelor, s-a vorbit, printre altele și despre soluțiile puse în practică de Superbet. În total, 9 experți au urcat pe scenă și peste 150 de specialiști au fost prezenți.
Evenimentul a fost găzduit de Sera Eden, iar tema din acest an a fost Data is Responsibility. Practic în cadrul conferinței, lideri din diverse industrii au împărtășit exemple despre cum analiza datelor poate consolida nivelul de sustenabilitate în domenii precum cele de servicii digitale, protecția mediului, festivaluri de muzică, sport și divertisment.
Andrei Popa, Co-Fondator Data Talks și VP Commercial Superbet, a participat și el la eveniment. Acesta a vorbit despre responsabilitate, dar și despre despre interesele companiei.
Astfel, în 2025, Superbet s-a concentrat pe educație, practici responsabile de business, și sustenabilitate. Andrei Popa este de părere de asemenea că responsabilitatea prin date este una cât se poate de importantă.
Mai mult de atât, acesta s-a arătat încântat de tema din acest an de la Data Talks. Toate discuțiile purtate au scos la suprafață modul în care cele mai multe companii de succes văd responsabilitatea socială.
„Anul acesta ne-am concentrat pe importanța educației, practici responsabile de business și sustenabilitate. Credem că acest subiect este mai important ca oricând, deoarece responsabilitatea prin date are puterea de a uni oamenii în jurul unor obiective comune și de a consolida comunități.
Suntem mândri de faptul că Data Talks a găzduit discuții esențiale despre modul în care companiile de succes își definesc agenda de responsabilitate socială și își aliniază misiunea către o creștere sustenabilă”, a transmis acesta.
Conferința a fost deschisă de Horia Niculescu, Customer Engineer (Data, AI & Machine Learning) în cadrul Google. Acesta a vorbit despre misiunea companiei, dar și despre schimbările care au avut loc.
Astfel, misiunea Google se extinde dincolo de tehnologie și are un impact real în comunității locale. Horia Niculescu a făcut referire la inițiative educaționale dedicate tinerilor, precum „Eroii Internetului”.
Totodată, acesta a mai adus în discuție și o serie de programe de formare care contribuie la dezvoltarea unei noi generații de start-up-uri responsabile. Iar un moment cheie de la eveniment a fost dialogul între Stephen Bauer, VP Business Development și Anna Rossudowska, Co-Fondator Data Talks.
Cei doi au discutat despre modul în care soluțiile open-source pot stimula eficiența, scalabilitatea și independența strategică în cadrul proiectelor care utilizează inteligență artificială din mediul corporativ și guvernamental.
Cătălin Ciobanu, VP Data & AI, AREKA, a fost și el prezent la eveniment. Acesta a vorbit despre reducerea impactului asupra mediului prin intermediul datelor. În același timp, el a atras atenția asupra unor provocări în lucrul cu datele.
Aici poate fi vorba în primul rând despre interpretarea părtinitoare sau alegerea subiectivă a modelelor de analiză. El a evidențiat de asemenea faptul că adevărata sustenabilitate în analiza datelor se construiește pe transparență, rigoare și etică în interpretare.
În domeniul de business sportiv, Leandro Jorge Mora, Tech Director Data & AI, a venit și el cu o serie de detalii interesante. Mai exact, acesta a prezentat modul în care Sportian, companie creată în urma parteneriatului dintre Globant și LaLiga, transformă industria sportului prin utilizarea datelor și a inteligenței artificiale pentru a construi un ecosistem sportiv modern, în care analiza în timp real și deciziile bazate pe date contribuie la creșterea sustenabilă a businessului și la construirea unei legături mai profunde cu iubitorii de fotbal.
Andrei Popa, Co-Fondator Data Talks și VP Commercial la Superbet, a avut și el un punct de vedere interesant. Mai exact, acesta a vorbit despre responsabilitatea companiilor în folosirea datelor pentru o creștere etică și sustenabilă.
În același timp în cadrul evenimentului, el a evidențiat modul în care tehnologia, rețelele sociale și implicarea fanilor au schimbat profund experiențele sportive. Iar datele au devenit baza echilibrului dintre divertisment și responsabilitate.
Superbet se bazează pe soluții de inteligență artificială. Astfel, compania identifică din timp comportamentele de risc și construiește o experiență de divertisment în condiții de siguranță.
La eveniment au mai fost prezenți și Oltea Zambori, Head of Sustainability, și Doru Rusănescu, Head of Partnerships & Consumer Experience la Electric Castle, care au prezentat raportul de sustenabilitate al festivalului.
Și tot în cadrul conferinței a mai fost anunțat și un nou parteneriat, între Data Talks și Techsylvania, cea mai mare platformă de creștere prin tehnologie din România și unul dintre cele mai semnificative evenimente de tehnologie din Europa de Est, găzduit anual la Cluj-Napoca.
Se poate spune, deci, că anul acesta, conferința Data Talks a reprezentat un nou capitol de actualitate, esențial pentru a înțelege direcția în care se îndreaptă analiza datelor, inteligența artificială și strategiile de creștere a business-urilor moderne.
Menționăm faptul că Data Talks este o comunitate a profesioniștilor de data analytics din Europa Centrală și de Est (CEE) care a fost fondată în 2022. Fondatorii sunt Andrei Popa și Anna Rossudowska – lideri de business intelligence ai Grupului Superbet.
Acest forum regional își propune practic facilitarea de bune practici și organizarea de evenimente de impact pentru companiile, federațiile și cluburile sportive care lucrează cu analiza datelor.