Life

Surpriza Revelionului cu Dan Negru: Cel mai iubit și mai popular român din lume, sărbătorit de „Regele audiențelor”

Dan Negru pregătește, la Antena 1, cel de-al 22-lea Revelion, chiar pentru... anul 2022, iar surpriza va fi uriașă: „Regele audiențelor” îl va sărbători, alături de staruri internaționale, pe „Regele naiului”, Gheorghe Zamfir.
31.10.2021 | 08:00
Surpriza Revelionului cu Dan Negru Cel mai iubit si mai popular roman din lume sarbatorit de Regele audientelor
ADVERTISEMENT

Dan Negru bate toate recordurile, iar anul acesta va realiza cea de-a 22-a ediție a Revelionului care, deja, a devenit o marcă înregistrată pentru vedeta Antenei 1. FANATIK a aflat, în exclusivitate, care este marea surpriză pregătită de „Regele audiențelor”, chiar de la Dan Negru: „Invitatul de marcă al Revelionului va fi Gheorghe Zamfir, care a împlinit, în primăvară, vârsta de 80 de ani, dar care merită sărbătorit în fiecare zi, cu atât mai mult de Anul Nou”.  

Surpriza celui de-al 22-lea Revelion cu Dan Negru, dezvăluită de “Regele audiențelor”

De fiecare dată, Dan Negru a încercat să invite cu ocazia Anului Nou nume sonore ale scenei românești, precum Florin Piersic, Dorel Vișan, Stela Popescu sau Alexandru Arșinel. Acum, a izbutit să-l convingă pe Gheorghe Zamfir să devină protagonistul unui moment de excepție și, așa cum el însuși recunoaște, realizatorul TV dorește să-i ofere celebrului naist șansa reconfirmării recunoașterii publicului, „pentru că noaptea dintre ani adună toate categoriile de public, așa cum nu o face nicio altă zi”.

ADVERTISEMENT

Dan Negru este extrem de bucuros pentru acest nou proiect și mai ales pentru că duce mai departe o tradiție care i-a adus faimă, dar i-a creat și mici… neajunsuri. „Anul trecut, Revelionul meu s-a clasat pe locul 2 în Europa, după emisiunea difuzată de BBC. Am fost onorat să citesc articole în presa de pe continent, dar… invidii sunt multe”, a completat „Regele audiențelor”.

Maestrul Gheorghe Zamfir va fi aniversat în noaptea Anului Nou (sursa hepta.ro)
Maestrul Gheorghe Zamfir va fi aniversat în noaptea Anului Nou (sursa hepta.ro)

Dan Negru: „Gheorghe Zamfir, cel mai iubit om din România, va fi felicitat, de Revelion, de Nana Mouskouri, Andre Rieu și Andrea Bocelli!”

În timpul show-ului, Gheorghe Zamfir va interpreta o serie de piese din repertoriul său vast, acompaniat de taraf. Deocamdată, realizatorul și invitatul lui sunt în căutarea altor momente speciale. Cu riscul de a deconspira o surpriză, am aflat care va fi momentul de gală, menit să-l impresioneze pe sărbătorit.

ADVERTISEMENT

„Îmi doresc să creez un moment dedicat unui ‘Laudatio’. Chiar dacă Gheorghe Zamfir a împlinit vârsta de 80 de ani la 6 aprilie, mi-am spus că, din cel mai urmărit proiect al anului, pentru că Revelionul aduce, oficial, cele mai mari audiențe, nu poate lipsi cel mai iubit și mai popular român din lume”, a continuat Dan Negru.

Iar surpriza despre care vă vorbeam este următoarea: „Voi aduce în platou zeci de vedete și cât de mulți oameni voi reuși să strâng, mai ales date fiind condițiile impuse de pandemie. Însă, vom avea filmulețe în care mari vedete mondiale, precum Nana Mouskouri, Andrea Bocelli, Andre Rieu, îi vor ura ‘La mulți ani’ marelui nostru artist!”.

ADVERTISEMENT
Celebra cântăreață Nana Mouskouri (sursa hepta.ro)
Celebra cântăreață Nana Mouskouri (sursa hepta.ro)

„Negru – brand de Revelion” plătește în plus la magazin, grație notorietății

Am fost curioși să aflăm care este secretul acestei „longevități” a vedetei TV, în materie de Revelioane, mai ales că, prin amploarea sa, un asemenea program depășește cu mult granițele unui simplu show de televiziune. Realizatorul susține că, deși se află în fața celui de-al 22-lea spectacol de acest gen, nu s-a bazat pe o strategie anume, și că totul a intrat în zodia întâmplării.

„În primii ani făceam ediții speciale ale formatelor din timpul anului, dar, după vreo 5-6 ani, am decis să facem și ediții speciale de Revelion. Însă, nimeni nu s-a gândit vreodată să construiască o strategie, pentru a exista un ‘Revelion brand’. Acest brand s-a creat de la sine. Nu a fost gândit de televiziunea Antena 1, pentru că piața TV de la noi este imprevizibilă și, din păcate, este gândită pe ‘bara din față’, ca tot ce e românesc… Așa că, ‘Negru – brand de Revelion’ a fost o întâmplare, nicidecum o strategie. Tot… tipic românesc!”, a glumit realizatorul TV.

ADVERTISEMENT

Pentru că Dan Negru este un tip cu simțul umorului, am continuat și noi pe aceeași temă, întrebându-l dacă „Regele audiențelor” este… republican, adică… popular în materie de showbiz? „Popular”, în sensul de a fi pe gustul tuturor…

Răspunsul a venit, pe măsură: „Ha, ha! Nu m-am gândit. Să știi că datorez porecla ‘Regele audiențelor- multor oameni, cu care am lucrat de-a lungul anilor. Unii, precum Valeriu Lazarov și Titus Munteanu, nu mai sunt printre noi, alții nu mai activează în televiziune, dar datorită lor am primit această poreclă. Faima mi-a adus și deservicii, pentru că, spre exemplu, mi s-a întâmplat ca, la magazin, să plătesc cumpărăturile mai scump. ‘Hai, Negrule, ești zgârcit, dar ești și rege. Ai Bani!’, acesta era sistemul”, s-a amuzat interlocutorul nostru.

Ofertă refuzată din partea TVR și soarta „Mioriței”… pe bani publici

Vedeta TV spune că noua ofertă de la Antena 1 a venit după o tradiție veche de 21 de ani, pe care, însă, a început-o la TVR. Acolo a realizat Dan Negru primul show la cumpăna dintre ani, avându-l ca producător pe Titus Munteanu. Amintirea vremurilor petrecute la Televiziunea Română persistă și, odată cu ea, apar și ultimele… exclusivități gazetărești:

„Mă dezamăgește faptul că postul la care am început să realizez Revelioanele încă nu și-a pornit motoarele, cum se întâmpla odinioară. Dar, pot face o mărturisire: Acum câțiva ani, am negociat cu TVR o ofertă pentru Revelion și propunerea m-a pus serios pe gânduri. Din păcate, TVR a fost pusă pe butuci chiar de unii oameni implicați la televiziunile comerciale concurențiale, care nu-și doreau ca un post public să fie puternic și să primească bani din publicitate”.

Subiectul TVR rămâne, așadar, unul important pentru Dan Negru, care se întreabă retoric: „Oare cum ar fi arătat astăzi piața media, cu un TVR puternic, precum Rai Uno? Televiziunile comerciale nu i-ar fi făcut față, din punctul de vedere al audiențelor, și ar fi pierdut bani. Cu ‘Surprizele’ de sâmbătă seara, cu meciurile Naționalei și cu alte programe de calitate, posturile comerciale n-ar fi ținut pasul unei televiziuni publice bune. Până la urmă, s-a întâmplat ca în povestea Mioriței, cu ciobanii… Să vedem dacă, vreodată, ucigașii vor fi descoperiți!”.

Și pentru că tot vorbeam mai sus despre bani, Dan Negru a comparat felul în care se desfășoară spectacolele de Revelion din România, cu cele mai frumoase show-uri de profil din lume. Starul TV susține că bugetele posturilor străine sunt aproximativ de 20 de ori mai mari decât cel de care dispune o televiziune românească, precum Antena 1.

Potrivit lui Dan Negru, onorariile primite de realizatori se înscriu în același „registru” financiar, deși a mărturisit cu mândrie: „Deși suntem de 20 de ori mai prost plătiți ca alții, anul trecut le-am ținut piept tuturor!”.

Regretatul actor Ion Caramitru (sursa hepta.ro)
Regretatul actor Ion Caramitru (sursa hepta.ro)

„Marele regret este că Ion Caramitru nu a participat la Revelioanele mele!”

L-am întrebat pe „Regele audiențelor” care este personajul pe care a dorit să-l invite într-un program de Anul Nou, dar nu a izbutit. Răspunsul a venit rapid, dar trist: „Îmi pare rău de cei pe care i-am pierdut. Regret că pe Ion Caramitru nu l-am putut avea ca invitat la Revelioanele mele, din ultimii ani. L-am întâlnit demult, pe platourile de filmare, în perioada în care lucram la TVR…”

De altfel, „showman-ul” ne-a mărturisit că a încercat să coopteze în programele sale de Anul Nou inclusiv personalități ce nu apăreau deloc la televiziunea care difuza respectivul program (în speță Antena 1), încercând să convingă audiența că „divertismentul nu este de dreapta sau de stânga, indiferent de orientarea politică sau de strategia respectivului post TV”.

Bugetul pentru un asemenea spectacol, într-un moment delicat, precum cel pandemic, nu este, evident, unul generos. „Pe bună dreptate, televiziunea consideră că brandul aduce public. O televiziune investește mult în formate aflate la început de drum, nu în cele care au deja brandul format. Astfel, legenda ‘Revelionului cu Negru’ nu-mi face bine, din punct de vedere financiar. Dar nici nu mă plâng… Nu banii sunt, întotdeauna, răspunsul final, în televiziune”, a completat Dan Negru.

Lipsă de interes pentru „Unirea Revelioanelor” cu Republica Moldova

Dan Negru lucrează foarte mult și în Republica Moldova, acolo unde, de asemenea, înregistrează audiențe de invidiat. Ideea unui program comun pentru noaptea dintre ani poate părea interesantă, mai ales în condițiile în care realizatorul TV prezintă spectacole de Revelion și în țara vecină, încă de acum 15 ani. Cu toate acestea, intervievatul nostru nu consideră oportun un „duplex” București – Chișinău, cel puțin în acest moment:

„Nu m-am gândit la ‘Unirea Revelioanelor’, dar cred că, deocamdată, există lipsă de interes de ambele părți. Nici noi și nici moldovenii nu suntem prea dornici de asta. Însă, Revelioanele moldovenești se aseamănă mult cu cele de aici și, deseori, artiștii care au cântat la show-urile mele de la Chișinău au fost prezenți și la București”.

„Este valabilă și viceversa, ca dovadă faptul că, anul acesta, frații Căzănoi, din Chișinău, îl vor însoți pe Gheorghe Zamfir la Revelionul meu, din România. Asta, ca până la urmă să mai dezvălui câte ceva din ‘bucătăria’ spectacolului de Anul Nou”, a glumit Dan Negru.

Dan Negru, „Regele audiențelor” (sursa facebook.com)
Dan Negru, „Regele audiențelor” (sursa facebook.com)

Proiecte „ucise” de revigorarea pandemiei

Evident, discuția nu putea ocoli contextul pandemic care, vrând-nevrând, își pune accentul pe viața și pe activitatea profesională a fiecăruia dintre noi. „Regele audiențelor” a fost sincer și din acest punct de vedere: „Nu cred că există vreun om pe care să nu-l fi afectat expansiunea virusului. Ce mă nedumerește, și mai ales mă enervează, este că eu nu-i văd sfârșitul, iar atunci când nu zărești capătul tunelului, este cel mai grav lucru”.

„Din punct de vedere profesional, situația actuală mi-a pus la pământ câteva formate de emisiune, dar, trebuie să recunosc, și eu am fost delăsător și am renunțat ușor. Din acest punct de vedere, mi-am propus ca anul viitor să schimb foaia”, s-a destăinuit Dan Negru.

Partenerul nostru de dialog reușește mereu să rămână nu doar în top, ci… și la modă. Situațiile nu sunt „sinonime”, dar el susține că nu ține morțiș la această performanță.

„Cred că, după o vreme, te așezi în spatele zidurilor pe care le-ai construit. Și mai ales, n-am vrut niciodată să fiu în pas cu moda. Îmi sfătuiesc și studenții (n.r la jurnalism) să facă mereu asta, să nu fie ‘în trend’, ci să încerce să rămână ‘clasici’. Doar fiind clasic poți depăși timpul”, a încheiat Dan Negru.

 

 

ADVERTISEMENT