Federația Asociațiilor de Părinți solicită să se revină asupra hotărârii de a suspenda orele de curscu prezenţă fizică în condițiile unei rate de infectare de 6 la mie, să se elimine susținerea tezelor și să fie flexibilizată metodologia de predare.
Federația Asociațiilor de Părinți solicită, de asemenea și opțiunea ca instituțiile de învățământ să poată decide ele însele dacă vor ca orele să fie predate online, acordând importanță prioritară la prezența fizică a elevilor din anii terminali.
De asemenea, părinții solicită ministrului educației, Sorin Cîmpeanu, eliminarea tezei, motivând prin faptul că nu poate fi vorba de evaluări corecte, în condițiile în care ritmul de școlarizare este întrerupt, iar vacanțele sunt condiționate.
În lipsa unei posibilități de a parcurge programa școlară într-un timp coerent și unitar, aceste teze nu constituie decât ”ultimul bastion al unei evaluări obiective”, accentuează într-un comunicat părinții.
În vederea funcționării unităților școlare în condiții de siguranță din punct de vedere epidemiologic, se impune asigurarea unor condiții igienico-sanitare și a dotărilor materiale necesare, realizarea testării în masă a elevilor și a personalului din cadrul învățământului preuniversitar, prin teste non-invazive, normate de un protocol sanitar clar.
A fost o solicitare respectuoasă de retragere a examenului de teză ca mijloc de evaluare având în vedere modalitatea în care a fost aplicat până acum și din cauza lipsei de certitudine cu privire la modul în care se va derula anul universitar 2021-2022, susțin membrii federației.
”În acest sens vă solicităm ca, prin măsurile pe care le veți impune începând cu data de 08.11.2021, să dispuneți ca școlile să fie închise, imediat, la atingerea pragului de 6 la mia de locuitori”, se specifică în comunicat.
„Prin decizie CJSU/CMBSU și, în funcție de infrastructură și alte particularități, școlile să poată decide suspendarea activității cu prezența fizică, acordând prioritate prezenței fizice la cursuri, elevilor din ani terminali și din învățământul primar, prin decizia consiliului de administrație al unităților de învățământ, cu informarea ISJ/ISMB”, se arată în comunicatul FAP.
De altfel, membrii federației părinților nu doresc ca această evaluare obiectivă să aibă loc în contextul unei perioade atât de scurte de predare, susținând că este mult prea fragmentată și mai nou întreruptă de o vacanță neplanificată.
Părinții membri ai federației spun de asemenea, se păsrtrează un ritm diferit de la o instituție școlară la alta, iar predarea s-a realizat uneori cu profesorul în clasă, alteori în mediul online, dând peste cap traseul firesc ”predare-învățare-dezvoltare”.
”Prioritar, în contextul dat, este asigurarea condițiilor unei educații de calitate. Este necesară o flexibilizare a sistemului de predare, profesorii fiind lăsați să decidă modul în care îşi vor organiza şi reorganiza materia, în funcție de particularitățile clasei, în așa fel încât să poată fi de ajutor tuturor categoriilor de elevi, în mod special a celor din categoriile vulnerabile”, se precizează în comunicat.