Care sunt măsurile Poliției Capitalei la o zi după ce susținătorii lui Călin Georgescu au amenințat jurnaliștii unei publicații din țară. Ce au decis cei de la DGPMB.
Joi, 4 decembrie 2024, jurnaliștii de la site-ul Snoop au anunțat că au primit amenințări din partea unor susținători ai candidatului independent la președințiala României, Călin Georgescu.
La originea amenințărilor ar fi șefii unei organizații care îl sprijină pe Georgescu, e vorba de Tracia Unită. Aceștia au spus că actualele sisteme din România, inclusiv jurnaliștii incomozi, vor avea de suferit după alegeri.
”De la anul, o să dăm niște legi pentru calomnie. Unde toți jurnaliștii care calomniază și care aduc prejudicii companiilor, firmelor și oamenilor corecți o să fiți foarte tare penalizați. Nu penalizați tare. Rău”, spune Bruno Mihailescu, unul dintre fondatorii organizației Tracia Unită, într-o înregistrare publicată de Snoop.
Apoi, într-o discuție cu jurnalistul Victor Ilie, același Bruno Mihăilescu spune: ”Sunteți documentați toți, tu nu înțelegi că avem tot despre voi? Tot! Tot, și unde te duci, și ce faci, și ce mănânci, tot.
Știm tot. Și de unde vă vin banii, și unde vă duceți. O să fie desființate toate sistemele din România, inclusiv toți jurnaliștii care au mințit poporul. Tu nu înțelegi că avem tot despre voi? Și ce faci, și ce mănânci, tot”.
La o zi după apariția în spațiul public a acestor amenințări, Poliția Capitalei anunță că s-a sesizat din oficiu. ”Cu privire la informațiile apărute în spațiul public, ce fac referire la faptul că unor jurnaliști le-ar fi fost aduse mesaje de amenințare, în contextul campaniei electorale, Serviciul Informare și Relații Publice este abilitat să comunice următoarele:
Polițiștii Direcției Generale de Poliție a Municipiului București – Serviciul de Investigații Criminale s-au sesizat din oficiu, în cauză fiind demarate investigații sub aspectul săvârșirii infracțiunii de amenințare”, a transmis Direcția Generală de Poliție a Municipiului București.
Publicația citată mai notează că amenințările au apărut în timpul documentării pentru o investigație care a dezvăluit cum bani rusești, plătiți în reclame pentru medicină naturistă și articole religioase, au ajuns să influențeze votul românilor la scrutinul de pe 24 noiembrie.