Conducerea unei școli olandeze a decis să blocheze, temporar, accesul părinților la catalogul electronic, acolo unde puteau verifica notele copiilor. Un profesor a dovedit că această măsură îi va mai relaxa pe elevi.
O instituție de învățământ din Olanda a decis să restricționeze accesul părinților la catalogul electronic. Aceată măsură temporară vine în încercarea de a reduce presiunea asupra elevilor, potrivit The Guardian.
Jordan – Montessori Lyceum Utrecht a constatat că aplicația, care este disponibilă și părinților, sporește stresul în rândul elevilor. Profesorul de economie din cadrul școlii a realizat un studiu în acest sens.
Stijn Uittenbogaard a analizat 500 de elevi din instituția de învățământ. Acesta a descoperit că elevii își evaluau nivelul de stres cu 2,7 din cinci atunci când părinții verificau notele în mod regulat.
Părinții care nu consultau aplicația frecvent aveau copii mai puțin stresați. În acest caz, elevii au raportat un nivel neliniște mai scăzut, adică doi din cinci, scrie sursa citată.
„Această presiune ca elevii să obțină rezultate este într-adevăr un lucru modern în opinia mea. Când eram la școală, exista un raport de patru ori pe an, dar în rest, puteai să le spui părinților când și ce doreai.
Acum, părinții pot primi o notificare push pe telefoanele lor: „Hei, copilul dvs. a avut un nou rezultat”, iar copilul vine acasă cu părinții lor stând gata pentru o conversație. Acest lucru este îngrozitor”, a declarat profesorul Uittenbogaard.
Conducerea școlii a propus o pauză pentru părinți, timp de o lună. Elevii au aprobat această măsură. Mai mult, 95% dintre părinți au fost de acord, iar consiliul a insistat asupra unei suspendări de zece săptămâni.
„Faptul că părinții se uită peste umerii elevilor provoacă doar stres. În sistemul nostru educațional, spunem mereu: Ai dreptul să faci greșeli. Așa înveți”, a declarat rectorul Geert Looyschelder.