Titi Aur a dat un exemplu concret din vestul Europei, acolo unde oamenii sunt mult mai civilizați și șoferii respectă mult mai multe regulile. La noi în țara, din păcate, ”dezordinea ne caracterizează”. Titi Aur și-a adus aminte ce a pățit în Marea Britanie, în parcarea unui supermarket.
”La un moment dat, în Anglia, în anumite supermarketuri, în parcări, dacă mașina nu era aliniată, veneau, îi făceau poză, ți-o ridicau, o parcau într-o parcare specială, de unde plăteai ridicarea. Ți-o luau pentru că-i încurcai și pe alții, era mașina prea aproape de stânga sau dreapta, ceea ce înseamnă că incomodai și pe alții.
Acea măsură i-a obligat pe instructorii de la școlile de șoferi să-i învețe să parcheze sau să insiste mai mult pe parcare. La noi nu contează. Dacă știi să dai puțin cu spatele, parchezi tu cumva mașina. Sunt țări civilizate unde nu e legal doar că ai parcat pe locul de parcare, dacă nu e mașina dreapta.
Nu aveai voie mai mult de 5 cm diferență între roata din față și cea din spate față de bordură sau de linie. Dacă erau mai mult de 5 cm diferență, era considerată că nu era parcată corect și o ridicau”, și-a adus aminte Titi Aur în direct la DCNews. O altă problemă banală, ignorată de șoferii din România ar fi mașinile murdare.
Așadar, atunci când un șofer pornește la drum cu o mașină murdară pune în pericol pe toată lumea de pe drum. În primul rând pentru că gradul de vizibilitate este mult mai redus. De exemplu, un parbriz murdar poate duce la producerea de accidente. Titi Aur a observat de multe ori șoferi care se chinuiau să fie atenți la drum pentru că aveau parbrizul murdar.
În al doilea rând, o mașină curată va ajuta vopseaua să reziste mai mult, pentru că dacă vopseaua arată mereu ca nouă are nevoie de puține intervenții. Prin urmare, bugetul șoferilor alocat unor astfel de ”retușuri” va fi mult mai mic. Conform unui studiu realizat în Marea Britanie, gradul de murdărie de pe o mașină influențează modul în care aceasta funcționează.
Așadar, o mașină murdară va circula mai greu decât una curată. Mai mult, o mașină curată consumă cu 10% mai puțin combustibil decât o mașină murdară. Este vorba, desigur, de aerodinamică. Când mașina e curată, aerodinamica se va îmbunătăți pentru că nu este acoperită de praf sau noroi.
De asemenea, Titi Aur a subliniat că românii nu au cultura necesară pentru a se compara cu șoferii din Marea Britanie, astfel că străinii au un cult al mașinilor și știu să aibă grijă de ele. Asta se vede și din modul în care oamenii își aleg mașinile și cum se pregătesc pentru a deveni șoferi mai buni.
Titi Aur este o prezență constantă în emisiunile de specialitate prin care încearcă să educe șoferii din România. În general, Titi Aur are o părere proastă despre șoferii din țara noastră, care sunt indisciplinați, se urcă băuți sau drogați la volan și produc foarte multe accidente. Drept dovadă, 4 oameni mor la fiecare 24 de ore în accidente în țara noastră.