Unde se află țara care a devenit un veritabil rai pentru turiștii aflați în căutare de haine și genți de lux ieftine. Marile branduri sunt luate cu asalt din cauza prețurilor foarte mici. Explicația acestei situații.
Visul oricărui turist aflat în vacanță este de a avea parte de cumpărături la prețuri foarte scăzute. Ei bine, în această perioadă, cei aflați într-un stat puternic al planetei trăiesc pe pielea lor această bucurie.
Milioane de turiști au început să ia cu asalt deja marile lanțuri ale magazinelor de lux din Japonia. Oamenii cumpără de aici haine, ceasuri și genți de lux la preț redus. Totul se datorează yenului slab, relatează Yahoo Finance.
În iulie, yenul a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 38 de ani față de dolar. Situația a declanșat un boom turistic fără precedent în statul nipon. Au ajuns în Japonia cumpărători din mai multe state ale Asiei și din alte părți ale lumii.
În special chinezii sunt cei care renunță în a mai cumpăra produse de lux din țara lor și își fac cumpărăturile în Japonia. Evoluția yenului face ca magazinele de lux să nu-și poată crește prețurile pentru a reflecta cu exactitate moneda. Ele rămân blocate cu marje mai mici în Japonia, cel puțin atât timp cât yenul rămâne slab.
Brandurile de lux existente pe piața din ”Țara Soarelui Răsare” nu se bucură deloc de această evoluție financiară. Explicația este una logică și simplă. Toate produsele lor, de la haide de firmă la genți și pantofi, au tendința de a fi mai ieftine în dolari în Japonia decât în altă parte. Asta afectează profiturile.
Companiile de produse de lux, precum LVMH, care deține Louis Vuitton, au declarat public că ar prefera ca turiștii, cum sunt cei din China, să rămână acasă și să facă toate aceste cumpărături.
”Avem într-adevăr o mare trecere a afacerilor din Asia în Japonia”, a declarat directorul financiar Jean-Jacques Guiony. Evenimentul din Japonia a avut un impact ”deflaționist” asupra activității LVMH China. Asta pentru că clienții au renunțat la cumpărături în țară, punând o presiune semnificativă asupra marjelor, a spus el conform sursei citate.
Un exemplu de preț scăzut este cel al popularei genți Alma BB de la Louis Vuitton. Aceasta costă 14.800 de yuani în China, echivalentul a 2.050 de dolari. Ei bine, în Japonia se vinde cu 279.400 de yeni, adică 1.875 de dolari. În iulie, ea ar fi fost disponibilă pentru doar 1 725 de dolari, când yenul a fost la cel mai scăzut nivel.