Prototipul trenului de mare viteză CR450, capabil să ruleze cu 450 de kilometri pe oră, a fost făcut public de către operatorul feroviar China State Railway Group (CRRC). În timpul testelor, acest tren a atins viteze de 450 km/h, un progres vizibil făcut de China în domeniul tehnologiei feroviare.
Noul model va fi cu 50 km/h mai rapid decât actualul record de viteză deținut de modelul CR400 Fuxing. Este vorba despre primul tren de mare viteză dezvoltat complet de China, fără tehnologie străină. O ambiție personală a regimului de la Beijing.
Potrivit specialiștilor, acest tren nu va bate recordul deținut de trenurile cu levitație magnetică Shanghai Maglev. Acestea sunt mai rapide și ating 501 de kilometri pe oră. Cel puțin până când va fi lansat următorul tren care va merge cu 600 km/h.
Cu toate acestea, acest tren CR450 este considerat cel mai modern din lume pentru că are un consum mai mic de energie, grație diminuării cu 22% a rezistenței de rulare, dar și o greutate mai mică cu 10% față de rivali.
Trenul are, totodată, un confort mai mare pentru pasageri, precum și cabine mai mari și mai silențioase, dar și servicii personalizate și sisteme inteligente de monitorizare și control. China Railway va efectua o serie de teste pentru noul prototip pentru ca CR450 să intre în serviciul comercial în cel mai scurt timp.
Așa cum era de așteptat, China deține în top mai multe trenuri considerate a fi cele mai rapide din lume. Cel mai rapid este, așadar, Shanghai Maglev, care poate atinge 501 kilometri/h. Acest tren conectează aeroportul Pudong din Shanghai de gara Longyang Road din centrul orașului.
Cu toate acestea, China are în proiect un astfel de tren Maglev care atinge 600 de kilometri pe oră între Shangai și Hangzhou. Pe locul secund este CR400 Fuxing, practic tatăl lui CR450. Diferența dintre cele două e că noul model circulă cu 50 km/h mai rapid.
În top intră și ICE3 din Germania, tren ce circulă cu 330 kilometri pe oră, , TG din Franța cu 320 km/h, JR Easy E5 – 32k km/h din Japonia sau Al Boraq, tren din Maroc ce poate circula cu 320 km/h. Între timp, în România circulă în medie cu 60 kilometri la oră.
Desigur, situația s-ar putea îmbunătăți considerabil în viitor, pentru că prin banii PNRR ar trebui dezvoltate noi proiecte care au legătură și cu infrastructura feroviară. De altfel, visul lui Viktor Orban și al lui Marcel Ciolacu e o linie ferată de mare viteză care să lege București de Budapesta.