Înșelăciune zeci de mii de lei pe litoral la rezervări. O femeie din Suceava a fost păgubită de aproape 5.000 de lei pentru o vacanță inexistentă la mare. Hotelul prezentat online este de fapt închis și scos la vânzare.
După ce a realizat că a fost înșelată, femeia a contactat poliția, relatează stirisuceava.net. Situația ei este similară cu cea a altor zeci de turiști din toată țara, unii dintre ei aflând că au fost păcăliți abia când au ajuns la hotel și au găsit ușile încuiate.
Această femeie a făcut rezervarea pe 14 iunie 2024. Pentru un sejur de șapte nopți all-inclusive, a plătit în avans 4.662 de lei, sumă transferată în contul indicat de reprezentanții companiei, scrie Digi24.
În căutarea de informații despre hotelul în care urma să-și petreacă vacanța, a descoperit că fusese victima unei fraude. Hotelul era închis și scos la vânzare. Atunci a decis să meargă la poliție și să depună o plângere.
„Luni, 22 iulie, la orele 14:30, Poliția municipiului Suceava a fost sesizată de către Mirela G., din municipiul Suceava, cu privire la faptul că în urma unei tranzacții online a fost înșelată cu suma de 4.662 de lei. La data de 14.06.2024 femeia a făcut o rezervare online pentru un sejur de 7 (șapte) nopți tip all-inclusive în perioada 26.07.2024-02.08.2024, la hotelul Fernweh no. 5 din stațiunea Mamaia, jud. Constanța, achitând prin virament bancar suma de 4.662 de lei, aferentă plății sejurului către Sunrise Travel SRL.
Ulterior, respectiv la data de 21.07.2024, femeia a observat în spațiul online mai multe recenzii cu privire la hotelul Fernweh no. 5, constatând că hotelul este închis și pus spre vânzare. În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, cercetările fiind continuate de către lucrătorii BIC”, au transmis reprezentanții IPJ Suceava.
Digi24.ro a încercat să contacteze reprezentanții firmei acuzate de înșelăciune, dar nu a primit niciun răspuns până acum. O altă surpriză avută de femeie a fost că numele firmei este asemănător cu cel al unei agenții de turism din Câmpina. Reprezentanții acesteia au declarat pentru Digi24.ro că primesc zeci de apeluri de la clienți înșelați.
„Este o confuzie de nume. Avem alt CUI, noi avem denumirea comercială așa, ei au numele firmei. Pur și simplu, cred că niște persoane răuvoitoare au luat denumirea asta, ca să se folosească de ea și să aibă mai multă credibilitate. Nici nu știu cum funcționează cu numele acesta, ‘travel’, pentru că nu cred că au licența obținută de la Ministerul Turismului.
Săptămâna aceasta am demarat procedurile să înregistrăm marca la OSIM, dar va dura. Ne sună zeci de oameni din toată țara, care au luat țeapă. Le explicăm care e confuzia și ce pot să facă. Am demarat procedurile să ne înregistrăm marca la OSIM pentru ca mai apoi să putem obliga, în instanță, firma respectivă să își schimbe numele”, a transmis Adrian Oancea, directorul agenției de turism din Câmpina.
Situația femeii din Suceava este similară cu cea a multor alți turiști din țară. Unii dintre ei au descoperit înșelătoria abia când au ajuns la hotel și au găsit ușile încuiate. Sumele plătite pentru aceste rezervări fictive variază între 1.000 și 12.000 de lei.