Telescopul NASA a descoperit o planetă la 41 de ani lumină de Terra. Cum se aseamănă cu Pământul

Telescopul spațial James Webb al NASA a descoperit o planetă la 41 de ani lumină de Terra, fiind o descoperire fascinantă pentru oamenii de știință.
12.01.2023 | 20:56
Telescopul NASA a descoperit o planeta la 41 de ani lumina de Terra Cum se aseamana cu Pamantul
Noua planetă descoperită de NASA. Foto: NASA

Clasificată oficial drept LHS 475 b, exoplaneta are un diametru de 99% din cel al Pământului, deci asemănătoare cu planeta noastră din acest punct de vedere.

NASA a descoperit o nouă planetă, la 41 de ani lumină de Terra

Cu toate acestea, deși oamenii de știință nu știu deocamdată dacă noua planetă stâncoasă are atmosferă, cert e că o atmosferă groasă dominată de metan a fost exclusă.

Planeta descoperită e cu câteva sute de grade mai caldă decât Terra și completează o orbită în 48 de ore. Pentru alte telescoape astfel de exoplanete au fost mereu invizibile, însă telescopul revoluționar al NASA, James Webb, reușește să vadă lucruri pe care nimeni nu a putut să le vadă până acum.

Mark Clampin, director al Diviziei de Astrofizică de la sediul central al NASA din Washington, e convins că acesta e doar începutul descoperirilor importante din Univers.

“Aceste prime rezultate ale observației unei planete stâncoase de mărimea Pământului deschid ușa către multe posibilități viitoare de studiere a atmosferelor planetelor cu ajutorul lui Webb.

Webb ne aduce din ce în ce mai aproape de o nouă înțelegere a lumilor asemănătoare Pământului din afara sistemului nostru solar, iar misiunea este abia la început”, a transmis Clampin, conform Newsweek.ro.

Deși e prematur să se pronunțe, oamenii de știință cred că planeta are o atmosferă compusă din dioxid de carbon pur. Anunțul făcut de NASA vine la doar câteva zile după ce o altă planetă, care de această dată ar putea susține viața, a fost descoperită la 100 de ani lumină de planeta noastră.

TOI 700, primit de această exoplanetă, este probabil stâncoasă și are aproximativ 95% din dimensiunea Terre, fiind vorba de a patra planetă descoperită pe orbită în jurul unei stele pitice reci.

“Până acum am găsit doar câteva sisteme cu mai multe planete minore în zona locuibilă. De aceea va fi interesant să monitorizăm sistemul TOI 700”, a comentat descoperirea astrofizicianul Emily Gilbert de la Jet Propulsion Laboratory al NASA.