Compania bucureșteană susține că a făcut anumite plăți către Alstom SA, firma care asigură mentenanța garniturilor de tren. Astfel, șase trenuri au fost reintroduse în circulație.
”Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situației create în circulația trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom Transport S.A., cu care Metrorex are un contract în vigoare.
Astfel, în urma discuțiilor purtate cu Alstom S.A. și a plății unor facturi pentru prestații de mentenanță aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulație a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022”, a transmis Metrorex.
În aceste condiții, intervalul de așteptare în stație va scădea la 9-10 minute, de la 15-20 de minute. Cu toate acestea, bucureștenii vor avea de așteptat până când situația va intra în normalitate și trenurile vor circula normal. Metrorex are datorii de 170 de milioane de lei și trebuie să se reorganizeze.
”Intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 – 10 minute, pe toată rețeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri. Reiterăm că, utilizatorii metroului sunt în permanență informați cu privire la modificările din programul de circulație a trenurilor atât în stații, cât și prin intermediul website-ul:www.metrorex.ro. Continuăm demersurile pentru remedierea situației într-un termen cât mai scurt și prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat!”, a completat Metrorex.
Metrorex anunța la mijlocul lunii iulie că aproximativ 50% din totalul garniturilor de tren nu mai pot circula pentru că există datorii la firma care asigura mentenanța lor.
“Flota Metrorex are în exploatare 82 de trenuri. În conformitate cu normativele existente, acestor rame li se efectuează toate reviziile și reparațiile planificate prevăzute în planul de mentenanță întocmit de fabricantul trenului.
Alstom Transport SA, prestatorul de servicii de mentenanță și salubritate cu care Metrorex are un contract în vigoare, își reduce activitatea la metrou.
Suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță efectuată de către Alstom Transport SA, pentru o parte din trenurile de metrou, determină retragerea acestora din circulație, la momentul în care vor ajunge la o scadență a reviziilor (la limita de kilometrii sau interval de timp)”, transmitea compania bucureșteană.