Superbowl LV se va disputa duminică noaptea, de la 1:30, între Kansas City Chiefs și Tampa Bay Buccaneers. Finala din fotbalul american este unul dintre cele mai urmărite evenimente la nivel global în fiecare an și în joc sunt miliarde de dolari.
În ultimii zeci de ani nu doar meciul, ci și reclamele au constituit un punct de interes pentru telespectatori. Din cauza costurilor exorbitante plătite pe 30 de secunde de publicitate în timpul Superbowl, pentru mulți telespectatori publicitatea reprezintă un interes major.
Spre deosebire de alte ediții, Superbowl LV va putea primi în tribune doar 22.000 de oameni din cauza pandemiei. Anii trecuți, biletele se vindeau pe piața neagră cu prețuri exorbitante, care ajungeau la zeci de mii de dolari, însă acum nu va mai fi cazul, cele 14.500 de tichete puse în vânzare fiind date prin loterie și sunt nominale.
FANATIK vă prezintă cifrele Superbowl LV, care se va disputa duminică noaptea în Tampa Bay:
102.000.000 de oameni au urmărit Superbowl de anul trecut doar în SUA. Este așteptată o creștere în ceea ce privește audiențele în acest an, în condițiile în care pandemia ține oamenii mai mult în casă spre deosebire de alți ani. De exemplu, anul trecut, 23.000.000 de oameni au urmărit Superbowl în afara locuinței (baruri, piețe, petreceri, etc.)
5.500.000 de dolari costă 30 de secunde de publicitate în Superbowl, cu 100.000 de dolari mai ieftin decât anul trecut. Pandemia a influențat prețurile care au scăzut, în premieră, pentru publicitate
448.700.000 de dolari a încasat din publicitate televiziunea Fox, care a transmis în 2020 Superbowl
70 de reclame sunt difuzate în timpul Superbowl, aproximativ 45 de minute cumulate de publicitate
37 de ani consecutiv a avut producătorul de bere Budweiser reclame în timpul Superbowl. În 2021, producătorul a decis să nu difuzeze niciuna
2 este numărul de apariții în Superbowl a celor de la Tampa Bay Buccaneers. În 2003, echipa din Florida a câștigat împotriva lui Oakland Raiders
2.500.000.000 de dolari valorează franciza Kansas City Chiefs, față de 2,28 miliarde cât valorează Tampa Bay
5 este numărul de meciuri Superbowl găzduite în Tampa Bay
10 este numărul de apariții în Superbowl al lui Tom Brady, de departe jucătorul cu cele mai multe apariții
43 de ani are Tom Brady, cel mai bătrân jucător care evoluează în Superbowl
21 este numărul de televizări ale Superbowl de către postul CBS, cel care transmite meciul și în acest an
104.100.000 de oameni au urmărit anul trecut în direct show-ul din pauza SuperBowl. Anul acesta, artistul The Weeknd va urca pe scenă
22.000 de oameni vor avea acces la Superbowl, din cauza pandemiei. 7500 de bilete au fost distribuite gratuit cadrelor medicale în semn de respect pentru lupta împotriva COVID-19, iar 14,500 de bilete au fost scoase la vânzare și achiziționate prin loterie
186.600.000 de adulți sunt estimați că vor urmări Superbowl LV
74.55 de dolari cheltuie în medie telespectatorii care vor să urmărească Superbowl pentru acest eveniment. Banii se duc pe mâncare, băutură sau echipamente cu însemnele echipelor
4.300.000.000 de dolari vor fi pariați în acest an pe Superbowl, arată estimările. 23.200.000 de milioane de americani sunt așteptați să facă măcar un pariu pe meci