O analiză prezentată de Informat.ro, prin intermediul NewsVibe, platformă inovativă de identificare a trendurilor online, arată topul surselor online despre vedete și divertisment din ultima perioadă.
La începutul acestui an, subiectele care au atras cel mai mult atenția au fost cele referitoare la premiile și nominalizările obținute de actorul Sebastian Stan. Totodată, sursele online din România au tratat și articole referitoare la familia lui Sebastian Stan.
Un alt subiect intens dezbătut a fost cel cu privire la incendiile devastatoare din Los Angeles, în urma cărora au fost afectate și locuințe ale unor vedete. Sursele online care s-au evidențiat, pe paginile de Facebook, prin cantitatea de conținut privind aceste subiecte sunt unica.ro, Kanal D Romania și Revista AVANTAJE.
Și în anul 2024 a existat un flux constant de știri și postări referitoare la persoane publice. Printre acestea se remarcă dispariția unor personalități, precum Mircea Diaconu, Gabriel Cotabiță și Alain Delon.
Pe lângă acestea, în spațiul online s-au remarcat și subiectele referitoare la diverse scandaluri. Unul dintre acestea a fost cel legat de participarea lui Wiz Khalifa la un festival de pe litoral.
Datele obținute cu ajutorul NewsVibe mai arată că subiectele referitoare la vedete și divertisment au fost abordate și de sursele online asociate televiziunilor generaliste și publicațiilor tabloide. Topul acestora poate fi văzut în imaginea următoare:
Printre subiectele care au stârnit un val de mesaje și reacții, la începutul toamnei, se numără cel cu privire la finalizarea chimioterapiei de Kate Middleton, dar și incidentul în trafic în care a fost implicat actorul și cântărețul Tudor Chirilă.
Tot în toamna lui 2024, moartea lui Silviu Prigoană a fost unul dintre subiectele principale abordate în spațiul online. De altfel, printre numele menționate cel mai des în conținutul surselor se află Mircea Diaconu, Alain Delon, Gabriel Cotabiță, dar și Silviu Prigoană.
„TRENDURI VIZUALE. La nivelul celor mai utilizate emoji în perioada analizată, se evidențiază un număr mare de simboluri care denotă emoții, în special apreciere, șoc, uimire, dar și tristețe sau confuzie, sugerând că publicul este atras de conținut care evocă răspunsuri emoționale puternice. Și simbolurile de video sau foto sunt frecvent folosite.
TRENDURI SEMANTICE. La nivelul hashtag-urilor utilizate frecvent, se evidențiază în special sursele media (#kanaldromania, #primatv, #metropolatv) și creatorii de conținut din acest domeniu (#exclusivvipcucristibrancu). Un hashtag tematic folosit repetat este #imiplacserialeleturcesti, ce identifică și promovează o nișă a consumului de divertisment al publicului românesc”, arată Informat.ro.