Probabil neașteptat, PNL a preluat prima poziție în clasamentul partidelor cu cea mai mare vizibilitate, detronând PSD. Asta arată că liberalii consideră aceste alegeri extrem de importante și, cel mai probabil, au fost nevoiți să se implice și mai mult financiar în campania electorală, pentru a convinge electoratul că merită voturile poporului, conform Informat.ro.
Potrivit datelor furnizate de platforma NewsVibe, ”platforma de monitorizare în timp real a conversațiilor online”, PSD și AUR sunt partidele care au scăzut față de perioada anterior analizată. USR și PNL au crescut, în timp ce SOS a stagnat și a rămas la o distanță semnificativă de ceilalți concurenți politici. Probabil și pentru că Diana Șoșoacă și-a pierdut dreptul de a candida.
”Cea mai consistentă creștere a fost înregistrată de numărul de mențiuni despre USR, cu aproximativ 21% mai multe decât în săptămâna precedentă”, arată sursa citată. Așadar, PNL a fost cel mai ”vizibil” partid, urmat de PSD, USR, AUR și SOS România. Cine va câștiga alegerile, doar timpul o va arăta.
Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)
”Similar ultimelor săptămâni, și acum se remarcă o similitudine a curbelor generate de mențiunile despre PNL, PSD și USR. Cei trei actori sunt implicați, mai ales prin candidații la președinția României, în cele mai vizibile schimburi de replici sau atacuri. Vârful din 18 noiembrie este generat, deopotrivă, de solicitările de demisie la adresa lui Marcel Ciolacu.
Acestea au fost formulate de mai mulți contracandidați, dar și de cele două emisiuni (Digi24 și Antena 3) care i-au avut drept protagoniști pe candidații la prezidențiale și, totodată, lideri de partide. Se observă faptul că partidele AUR sau SOS România sunt mult mai puțin prezente în aceste confruntări de campanie din ultimele zile”, mai arată sursa citată.
Grafic NewsVibe. Comparație între numărul de mențiuni generate în surse de presă online și Facebook relevante, de către primele 5 partide ca intenție de vot pentru parlamentare, la nivelul ultimei săptămâni
Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare dintre partide din totalul cumulat de mențiuni despre toate cinci
Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse de presă online și Facebook relevante de mențiunile despre primele 5 partide ca intenție de vot pentru parlamentare, la nivelul ultimei săptămâni
Spre finalul intervalului analizat s-a observat o creștere a numărului de mențiuni despre USR, PNL și PSD, în special în contextul în care Nicolae Ciucă și Elena Lasconi i-au cerut demisia lui Marcel Ciolacu. Cu toate acestea, liderul PSD nu s-a lăsat impresionat de scandalul avionului privat, iar creșterea pentru USR a fost ”amplificată” de participarea Elenei Lasconi la dezbaterea Digi 24.
În schimb, SOS România nu mai pare atât de interesant după alegători, cu toate că Diana Șoșoacă a încercat ă solicite anularea alegerilor prezidențiale. Se pare că românii nu au mai fost impresionați de această tentativă de a agita apele, semn că votanții români caută lideri care nu fac scandal.
Grafic NewsVibe. Momente de creștere sau scădere accelerată a volumului mențiunilor despre primele 5 partide ca intenție de vot pentru parlamentare, la nivelul ultimei săptămâni, în surse de presă online și Facebook relevante.
”Selecția partidelor analizate se bazează pe datele celui mai recent sondaj realizat de INSCOP Research. Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence”, se arată în documentul citat.