În urmă cu o săptămână, în România, a început campania electorală pentru alegerile parlamentare, fapt ce a generat o explozie a mențiunilor legate de partidele politice care au intrat în cursa pentru Camera Deputaților și Senat.
Datele procesate și analizate cu ajutorul platformei de media intelligence NewsVibe arată că în ultima săptămână PSD a continuat să domine clasamentul partidelor politice ca volum al vizibilității online.
Pe locul doi în acest clasament se află PNL, urmat de USR care este la o distanță destul de mare față de partidele ce formează coaliția de guvernare, potrivit Informat.ro.
Se pare că PSD, PNL și USR și-au menținut cotele de vizibilitate obținute în săptămâna de dinaintea intrării în campania electorală. Asta în timp ce, AUR a înregistrat o scădere cu peste 30% a volumului de mențiuni, iar SOS România a crescut, însă chiar și așa vizibilitatea sa în online este extrem de redusă față de celelalte partide.
În ultimele zile, s-a constatat o similaritate a curbelor de vizibilitate online pentru PSD și PNL, iar acest lucru indică faptul că cele două partide din coaliția de guvernare se află într-o dispută directă.
De asemenea, s-a remarcat faptul că știrile despre relația tensionată din alianța PSD-PNL ocupă un loc fruntaș în sursele online relevante de la noi.
Cât despre impactul mențiunilor în online, cele despre USR și AUR au înregistrat o creștere, în timp ce procentual impactul mențiunilor despre PSD și PNL este într-un trend descendent. În continuare, SOS România, partidul condus de Diana Șoșoacă, rămâne destul de departe față de ceilalți competitori.
În ceea ce privește evoluția în timp a mențiunilor despre partidele aflate în cursa pentru parlamentare, între partidul condus de Marcel Ciolacu și cel condus de Nicolae Ciucă se remarcă o corelație.
Pe data de 3 noiembrie, impactul mențiunilor despre USR a înregistrat un vârf mult mai mare față de celelalte partide politice, iar acesta a coincis cu lansarea programului de campanie al USR.
În schimb, pentru celelalte partide vârful de impact a fost generat de începutul campaniei electorale pentru parlamentare. Excepție face PSD, deoarece vârful de mențiuni a fost determinat de un atac lansat de Nicolae Ciucă la adresa lui Marcel Ciolacu, după ce liderul social-democrat a susținut că și l-ar dori partener la guvernare pe Ilie Bolojan.
Foarte important de precizat este faptul că ritmul de apariție a mențiunilor legate de SOS România a crescut în momentul în care Diana Șoșoacă a anunțat că va depune plângere penală împotriva judecătorilor CCR, care au eliminat-o din cursa pentru Cotroceni.
Totodată, o creștere a vizibilității partidului condus de Șoșoacă a fost generată și de publicarea de către BEC a listelor finale la parlamentare, când s-a remarcat faptul că SOS România are mai mulți candidați decât PNL, USR sau AUR.