Conform informațiilor strânse de INS la acest recensământ, peste 95% dintre români au fost recenzați și s-a estimat că România are peste 19 milioane de locuitori.
Recenzarea acestora n-a fost deloc o misiune ușoară, așa cum au evidențiat recent directorul de comunicare al INS, Cătălin Raiu, dar și consilierul superior Bogdan Drăghia.
Conform declarațiilor consemnate pe hotnews.ro, au existat conaționali care au sunat chiar și trei zile la rând pentru a transmite că nu funcționa site-ul de recenzare, deși acesta nu avea nicio problemă tehnică.
Când erau rugați să explice pe ce site intrau, nemulțumiții spuneau că accesează ”recesamant.ro”. Li s-a explicat că forma corectă care trebuia căutată pe Internet era ”recensamant”.
Nu a fost singura problemă legată de cunoștințele de limba română. Unii au confundat ”autorecenzare” cu ”autocenzurare” și astfel nu au reușit să găsească site-ul pe care să se autorecenzeze.
Astfel de probleme auzeau reprezentanții INS zi de zi, la telefon. În schimb, au fost și mulți români care au trimis mii de e-mailuri pentru a semnala diverse probleme.
”Au mai venit apoi peste 15.000 de emailuri numai la noi, la Comunicare. Ne trimiteau diverse pdf-uri și ne și sunau în același timp să ne întrebe dacă le-am primit și cum îi rezolvăm.
Alții răspunseseră la 10 întrebări din chestionar și erau revoltați că nu le fuseseră validate răspunsurile. A fost infernul de pe lume.
Unii nu pricepeau de ce nu-și pot include cățelul în cadrul membrilor de familie, alții voiau să-și includă pisica… Fiecare suna și voia răspunsuri atunci, pe loc. Devenisem un fel de call-center la care oamenii sunau pentru te miri ce”, au precizat Raiu și Drăghia.
Pe lângă toate aceste aspecte, relația cu primăriile a lăsat mult de dorit. Spre exemplu, în orașele cu centre universitare importante, studenții ce ar fi trebuit să se înregistreze acolo au fost înregistrați mai mult în localitățile de reședință.