Transfăgărășan, misterul celei mai spectaculoase șosele din România. De ce a fost construit, de fapt, cel mai frumos drum al țării noastre.
De ce s-a construit, de fapt, cea mai spectaculoasă șosea din România. Anul 1974 a constituit un moment important pentru țara noastră.
Atunci au fost inaugurat drumul Transfăgărășan, care a fost catalogat de multe ori drept cel mai spectaculos drum montan din lume. Este chiar ușor de spus faptul că acesta este cel mai admirat din țară.
Deși au trecut mai bine de 50 de ani de la momentul în care Transfăgărășanul a fost inaugurat există încă unele mistere legate de construcția acestuia.
Șoseaua care trece prin unele dintre cele mai frumoase peisaje ar fi trebuit să fie finalizată în 20 de ani. Doar că constructorii au fost mult mai rapizi decât atât și drumul era gata în mai puțin de cinci ani.
Motivul pentru care a fost construit Transfăgărășanul în realitate a fost din dorința lui Nicolae Ceaușescu. Acesta a vrut să aibă o rută strategică prin care să transporte trupele de militari spre nord, în cazul în care țara noastră ar fi fost invadată de URSS.
Frica dictatorului fusese sporită de atacul asupra Cehoslovaciei de doar câțiva ani înainte, în 1968, așa că a vrut să fie precaut și să se facă Transfăgărășan.
Armata a fost cea care s-a ocupat de construirea Transfăgărășanului, pentru care s-au folosit peste 6000 de tone de explozibil.
Pentru construirea Transfăgărășanului au fost folosiți țărani și intelectuali din închisorile comuniste dar și tineri care au fost obligați să se înscrie în armată la vârsta de 18 ani.
Aproape 40 de morți și tot atâția răniți au fost în urma construirii Transfăgărășan, cea mai spectaculoasă șosea din România. Se mai spune și că acesta este doar numărul oficial. În realitate, mult mai mulți oameni au murit încercând să construiască acest loc.