News

Traseu revizuit al autostrăzii Comarnic-Brașov. Lucian Bode: ”Trecea prin curtea palatului Cantacuzino și pe la etajul 7 al unor imobile”

08.07.2020 | 15:58
Traseu revizuit al autostrazii ComarnicBrasov Lucian Bode Trecea prin curtea palatului Cantacuzino si pe la etajul 7 al unor imobile
ADVERTISEMENT

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a anunțat, într-o emisiune la Digi24, că traseul autostrăzii Comarnic-Brașov va fi modificat întrucât studiul de fezabilitate prevedea ca drumul să  treacă prin etajele superioare ale unor imobile construite și prin  curtea palatului Cantacuzino din Bușteni.

Lucian Bode a spus că studiul de fezabilitate trebuie modificat pentru că, între timp, s-au dat autorizații de construcție a unor imobile pe traseul gândit inițial. În plus, și studiul conținea erori precum trecerea prin curtea palatului Cantacuzino din Bușteni.

ADVERTISEMENT

Ministrul Transporturilor a spus că, după revizuire, autostrada ar putea fi terminată în 2026.

Blocuri ridicate pe traseul autostrăzii

Am decis să revizuim studiul de fezabilitate, dar modificăm traseul în stațiunile montane. Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau să fie date și asta ar fi blocat construcția autostrăzii”, a declarat Lucian Bode la Digi24.

Autostrada va fi împărțită  în  cinci  loturi distincte, Bode susținând că procedurile vor dura relativ puțin.

ADVERTISEMENT

Refacem traseul astfel încât să protejăm stațiunile montane, cu tunel, ecoducte, astfel încât, în această zonă, să putem să începem lucrările pe etape. Am împărțit în 5 loturi. Cel mai ușor de realizat e lotul Comarnic – are 7 km, va fi utilizat în regim de variantă ocolitoare, valoarea lucrărilor eligibile este de sub 75 de milioane de euro. Deciziile le luăm la nivel național. Nu avem nevoie de multe avize, acorduri de la Comisia Europeană”, a spus ministrul.

Revizuirea studiului de fezabilitate va dura între doi ani  și doi ani  și jumătate la care se adaugă încă trei ani pentru execuția propriu-zisă.

ADVERTISEMENT

Din momentul în care semnăm contractul de execuție, vorbim de aproximativ 3 ani de zile. Înseamnă că în următorii 5, 6 ani de zile putem vorbi de finalizarea acestui tronson”, a afirmat Lucian Bode.

Acesta spune că autostrada va costa aproape 1,2 miliarde de euro fiind realizată cu bani  europeni.

ADVERTISEMENT
Tags: