Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a anunțat, într-o emisiune la Digi24, că traseul autostrăzii Comarnic-Brașov va fi modificat întrucât studiul de fezabilitate prevedea ca drumul să treacă prin etajele superioare ale unor imobile construite și prin curtea palatului Cantacuzino din Bușteni.
Lucian Bode a spus că studiul de fezabilitate trebuie modificat pentru că, între timp, s-au dat autorizații de construcție a unor imobile pe traseul gândit inițial. În plus, și studiul conținea erori precum trecerea prin curtea palatului Cantacuzino din Bușteni.
Ministrul Transporturilor a spus că, după revizuire, autostrada ar putea fi terminată în 2026.
„Am decis să revizuim studiul de fezabilitate, dar modificăm traseul în stațiunile montane. Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau să fie date și asta ar fi blocat construcția autostrăzii”, a declarat Lucian Bode la Digi24.
Autostrada va fi împărțită în cinci loturi distincte, Bode susținând că procedurile vor dura relativ puțin.
”Refacem traseul astfel încât să protejăm stațiunile montane, cu tunel, ecoducte, astfel încât, în această zonă, să putem să începem lucrările pe etape. Am împărțit în 5 loturi. Cel mai ușor de realizat e lotul Comarnic – are 7 km, va fi utilizat în regim de variantă ocolitoare, valoarea lucrărilor eligibile este de sub 75 de milioane de euro. Deciziile le luăm la nivel național. Nu avem nevoie de multe avize, acorduri de la Comisia Europeană”, a spus ministrul.
Revizuirea studiului de fezabilitate va dura între doi ani și doi ani și jumătate la care se adaugă încă trei ani pentru execuția propriu-zisă.
”Din momentul în care semnăm contractul de execuție, vorbim de aproximativ 3 ani de zile. Înseamnă că în următorii 5, 6 ani de zile putem vorbi de finalizarea acestui tronson”, a afirmat Lucian Bode.
Acesta spune că autostrada va costa aproape 1,2 miliarde de euro fiind realizată cu bani europeni.