News

Traumele trăite la școală de un copil de 13 ani. “M-a bătut cu bocancii și spunea: Miroase a nou, prostule”

Un elev de 13 ani dintr-o școală din localitatea Vălenii de Munte, Prahova, trăiește adevărate momente de teroare în fiecare zi în care merge la școală
24.06.2022 | 17:28
Traumele traite la scoala de un copil de 13 ani Ma batut cu bocancii si spunea Miroase a nou prostule
Traumele trăite la școală de un elev de 13 ani din Prahova. Sursa foto: Pixabay
ADVERTISEMENT

Părinții unui băiețel de 13 ani din Prahova au decis să dea publicității notițele scrise de fiul lor detaliind traumele prin care trece în fiecare zi la școală.

Traumele trăite la școală de un copil de 13 ani

Un nou caz de bullying în școală românească, iar de această dată detaliile sunt cu atât mai emoționante cu cât le putem citi prin ochii victimei, un copil de doar 13 ani din Vălenii de Munte. Aceste notițe și însemnări au fost publicate chiar de către părinții copilului, dorind să tragă un semnal de alarmă cu privire la drama prin care trece copilul lor.

ADVERTISEMENT

Publicația locală Observatorul Prahovean, ziarul care a publicat aceste notițe, a încercat să afle poziția oficială a conducerii Școlii Gimnaziale „Ing. Gheorghe Pănculescu”, însă aceștia au transmis că nu se află nimeni la școală până pe 27 iunie.

În notițele sale, scrise sub forma unui jurnal, copilul de 13 ani povestește mai multe situații în care a fost jignit sau umilit de unul sau mai mulți colegi.

ADVERTISEMENT

“Când mă vede că stau în bancă și citesc liniștit o carte, el vine și îmi smulge cartea din mână și o aruncă prin clasă”.

„Când intru mereu în clasă îmi spune: Iar ai venit prostule”

“M-a bătut cu bocancii și spunea: «Miroase a nou, prostule.» Mă face mereu prost.”

“Îmi dă cu caietul în cap”.

„Eu când tușesc îmi spune că sunt o oaie”.

notite scoala1
Notițele băiatului de 13 ani privind tortura îndurată. Sursa foto: Observatorul Prahovean

notite scoala 2

Fenomenul bullying-ului în România

Potrivit organizației Salvați Copiii, la nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unul raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi cel puțin de trei ori în luna anterioară, procentajul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%.

ADVERTISEMENT

Datele procesate la nivelul Ministerului Educației Naționale (MEN) pentru anul școlar 2014-2015 vorbesc despre 18.783 de cazuri de violență la nivel național.

„Principalele nevoi emoționale ale copilului care nu pot fi satisfăcute într-un mediu social afectat de bullying sunt: nevoia de apartenență la grup și nevoia de a fi acceptat. Aceste două nevoi umane fundamentale au un impact major asupra dezvoltării psihice armonioase. Din nefericire, fenomenul social de bullying are ca principale particularități excluderea victimei din grupul de egali și intoleranța față de anumite aspecte ce definesc copilul ca fiind o persoană umană unică (aspect fizic, apartenența la un grup etnic etc.)”, se arată într-o analiză a Asociației Salvați Copiii, asociație care în urmă cu trei ani a condus o campanie națională pentru prevenirea acestui fenomen.

ADVERTISEMENT

În cadrul acestei campanii experții au atras atenția asupra faptului că bullying-ul afectează negativ, din punct de vedere psihologic, întreaga grupă/clasă de copii, nu doar victimele și agresorii. Principala problemă de sănătate mintală, consecință a bullying-ului, este considerată a fi depresia, victimele prezentând un risc mare pentru ideația suicidară.

ADVERTISEMENT