Trenul care ar putea trage turiștii ca un magnet în România urmează să renască din propria cenușă. Este vorba despre Mocănița oltenească, un proiect susținut de Asociația Kogayon.
Pentru cei care nu știu, între dealuri Vâlcii există o cale ferată industrială care a fost dată uitării. Este o atracție unică în jumătatea de sud a țării, iar autoritățile își doresc să o readucă la viață.
Calea ferată ar putea renaște din propria cenușă și ar putea deveni o atracție uriașă pentru România. Practic Asociația Kogayon, vrea să transforme o relicvă industrială într-un simbol al turismului sustenabil.
Menționăm faptul că traseul leagă localități cu un potențial turistic ridicat. Printre altele, turiștii mai pot admira și intrarea în Parcul Național Buila–Vânturarița, care este cel mai mic parc național din România.
Ce experiență ar putea să trăiască, de fapt, cei care ajung la Mocănița oltenească? Calea ferată adăpostește o concentrare rară de comori naturale și culturale. Mai exact, aici, turiștii pot observa păduri seculare, chei spectaculoase, dar și mănăstiri încărcate de istorie.
În același timp, în zonă se regăsește ceramica de Horezu, inclusă în Patrimoniul Cultural Imaterial UNESCO, un adevărat simbol al artei populare românești. Iubitorii de artă mai trebuie să știe că în zonă o să poată să găsească și unicul muzeu din Europa dedicat trovanților – misterioasele „pietre vii” care par să crească și să se transforme în timp.
Stațiunea balneară Băile Olănești, unde de altfel se găsesc și cele mai multe izvoare minerale din România, dar și cea mai veche biserică de lemn de la sud de Carpați, Biserica Marița din Vaideeni, pot fi admirate.
Menționăm faptul că în 2019, linia de 44 de kilometri a fost abandonată. Asta în ciuda faptului că ea traversează peisaje spectaculoase și localități pline de farmec precum: Mihăești, Băbeni, Frâncești, Tomșani și Costești.
Odată ce va renaște din propria cenușă și va fi pusă în funcțiune însă, Mocănița oltenească ar putea deveni unul dintre cele mai inedite trenuri turistice de la sud de Carpați, fiind, de altfel, unicul de acest gen.
„Calea ferată nu mai este folosită din toamna anului 2019 și riscă să ajungă la fier vechi, în ciuda potențialului enorm pe care îl are pentru Valea Bistriței.
Această linie nu este doar o relicvă cu o istorie industrială semnificativă, ci și un proiect cu un viitor turistic remarcabil, dacă se va găsi o soluție pentru a o transforma într-o mocăniță – chiar și pe o porțiune, cum ar fi segmentul Tomșani–Bistrița”, a spus Florin Stoican, președintele Asociației Kogayon, conform Adevărul.