Gică Popescu, consilierul primului-ministru pentru organizarea Euro 2020, a anunțat că linia de cale ferată care va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord va fi operațională începând cu luna septembrie.
Anunțul a fost făcut de către fostul fotbalist într-o postare pe Facebook cu titlul ”Ultimul puzzle. Din septembrie, de la Otopeni la Gara de Nord!”
”Am fost astăzi, împreună cu domnul Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, pe șantierul trenului care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Un proiect de suflet, în care m-am implicat și la care țin mult”, a scris Gică Popescu.
Acesta a spus că noaptea trecută a fost finalizată porțiunea de cale ferată care traversează DN1.
”Azi noapte s-a montat ultimul puzzle, tronsonul care traversează DN1. Constructorul a promis că în septembrie vom putea ajunge cu trenul de la Otopeni la Gara de Nord. Ne vom mândri!”, a conchis Popescu.
Fostul fotbalist a coordonat, din postura de consilier al primului-ministru, eforturile de organizare a Campionatului European de Fotbal care ar fi trebuit să aibă loc în 2020.
Potrivit angajamentului luat de către statul român față de UEFA, urma să fie construită magistrala de metrou care să lege Capitala de aeroportul Otopeni. În condițiile în care a devenit evident că metroul nu va fi finalizat în termen util, s-a decis construirea unei linii de cale ferată.
Însă nici aceasta nu a fost realizată la termenul la care ar fi trebuit să înceapă turneul final, însă amânarea Euro 2020 pentru 2021 din cauza pandemiei de coronavirus a mai dat un răgaz României să-și îndeplinească angajamentele.
Linia de cale ferată va avea o lungime de 19 kilometri și va putea fi parcursă în 21 de minute.
România va găzdui patru partide la Campionatul European, toate desfășurându-se pe Arena Națională. Este vorba de trei meciuri din grupa C și o optime de finală.