În urmă cu o zi, primul drum al trenului era anunțat cu mare tam-tam pe toate rețelele de socializare. Cu toate acestea, la nici 24 de ore după ce a fost pus în circulație, trenul Alstom Coradia Stream a afișat erori la computerul de bord și s-a defectat. În consecință a fost tractat la depou și decuplat de locomotiva de manevră, conform Adevărul.
Conform ARF ”călătorii au fost redirijați către următorul tren programat cu 30 minute mai târziu”. Trenul RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream circulase pentru prima dată în România pe ruta București – Brașov, în urmă cu 24 de ore.
Trenul este produs de Alstom Ferroviaria SPA, companie din Italia. Primul tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci fiind în teste. Costul celor 37 de trenuri, cărora li se asigură o mentenanță timp de 15 ani, se ridică la 2,42 miliarde de lei.
”CFR Călători va opera rama electrică Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.
Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren”, transmitea compania feroviară în urmă cu două zile. În 20 noiembrie 2024, trenul a circulat după următorul fus orar:
IR 16005 București Nord plecare 09:30 – Brașov sosire 12:00/ IR 16006 Brașov plecare 15:20 – București Nord sosire 17:53, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula după următorul program: IR 16001 București Nord plecare 05:40 – Brașov sosire 08:08 / IR 16002 Brașov plecare 08:43 – București Nord sosire 11:12.
Rama electrică, așa cum e numit acest tren, a fost livrată de Alstom și e formată din 6 module (sau vagoane), care oferă o capacitate de 351 de locuri. Pentru că are o podea joasă oferă accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și permite o viteză maximă de deplasare de 160 km/h.
Potrivit datelor oficiale, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom, care mai trebuie să livreze țării noastre alte 37 de trenuri. 11 dintre acestea vor intra în parcul ARF în prima parte a anului 2025 și vor circula pe niște rute deja stabilitate de către CFR Călători.
Aceste rute sunt Bucureşti – Constanţa; Bucureşti – Craiova; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara; Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timişoara – Arad; Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu – Deva. Restul trenurilor vor intra în circulație în a doua parte a anului și vor acoperi alte rute importante.
Aceste rute sunt Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi; Iaşi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.