News

Trenurile din România circulă cu o viteză sub cea a unei trotinete electrice! Media vitezei CFR este revoltător de mică

18.08.2019 | 12:30
Trenurile din România sunt depășite la viteză de trotinetele electrice. Sursa foto - facebook

Trenurile din România circulă cu o viteză sub cea a unei trotinete electrice! Culmea, nu este o glumă, ci un comunicat oficial al Ministerului Transporturilor care a arătat că viteza trenurilor de mărfuri pe căile ferate din România a fost anul trecut una sub 17 kilometri pe oră. N-ar fi o problemă, dar conform manualelor de instrucţiuni ale trotinetelor acestea ating între 20-25 kilometri pe oră.

Trenurile din România circulă cu o viteză sub cea a unei trotinete electrice!

Nu se termină aici pentru că există şi trotinete electrice care pot depăși chiar 40 km/h. Surprinzător….sau nu, nici măcar majoritatea trenurilor de călători nu circulă cu o viteză mai mare ca a acestor trotinete. De altfel, potrivit sursei citate, în 2018, CFR Marfă a transportat un volum total de marfă de 24,58 milioane de tone, iar viteza comercială de deplasare a trenurilor de marfă a fost una de 16,8 km/h.

Există și o rută unde trenurile mărfare ar putea să rupă norii. Vorbim despre distanța București – Constanța, una care din punct de vedere tehnic, poate aduce cea mai mare viteză, de 48,09km/h. În realitate, lucrurile sunt însă departe de adevăr. Pe această rută, viteza comercială permisă pentru mărfuri este de 31,17 hm/h. Nici cea mai mare viteză comercială permisă, de 33,65 km/h, pe ruta București-Urziceni-Galați, nu atinge viteza maximă a unei trotinete electrice.

Trenurile din România circulă cu o viteză sub cea a unei trotinete electrice! Trenuri
Trenurile din România nu pot circula cu viteze mai mari. Sursa foto – facebook

Media vitezei CFR este revoltător de mică

Trenurile de călători intră și ele în aceeași oală. Conform datelor oficiale, niciun tren din România nu merge de regulă cu o viteză de 100 km/h. Astfel, deși pe ruta București-Constanța viteza tehnică este de 100,90 km/h, viteza reală cu care circulă trenurile de călători este de 97,52 km/h.  Cu toate acestea, mai toate garniturile aflate în mișcare au însă viteze mult mai mici, cuprinse între 45-66 km/h.

Lucrurile merg din rău în mai rău pentru că într-un raport din 2017 privind indicele de prformanță al transporturilor cu trenul în Uniunea Europeană, România se situează pe ultimul loc în privința calității și siguranței serviciilor. Practic…ura și la gară!