Este vorba despre trenul Regio care leagă Timișoara de Arad, compus din două vagoane. Conducerea CFR Călători și-a cerut scuze pentru acest incident, însă se ridică din nou mari semne de întrebare referitor la calitatea îndoielnică a trenurilor din România și a infrastructurii feroviare în general.
Din păcate nu există nicio perspectivă de a îmbunătăți situația în viitorul apropiat. ”Astăzi, 19 septembrie 2024, la trecerea peste macazuri la intrarea în halta Șag, a deraiat o osie de la ultimul vagon din compunerea trenului R 2601 Timișoara Nord-Arad, fără a fi pusă în pericol siguranța călătorilor sau a personalului feroviar”, se arată în comunicat.
La fața locului au ajuns imediat două echipe din cadrul CFR SA care au decis să facă cercetări suplimentare. ”Trenul s-a format în stația Timișoara, de unde a plecat la ora 5,39, având ca oră de sosire la destinație 7,36 și având în compunere o locomotivă și două vagoane. La fața locului se află echipa de intervenție feroviară din cadrul CFR SA care face verificări.
Circulația celorlalte trenuri este întreruptă în zona afectată și se va desfășura, în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. Cauzele vor fi stabilite de către o comisie de cercetare în conformitate cu legislația în vigoare din domeniul feroviar”, mai este precizat în comunicat.
Cei de la CFR Călători au menționat, de asemenea, că revizia tehnică a vagoanelor a fost făcută conform protocolului înainte de plecare. ”Menționăm că ultima revizie tehnică a vagoanelor a fost efectuată înainte de îndrumarea trenului în cursă în stația Timișoara, fiind de tip revizie tehnică la compunere.
De asemenea, conform planurilor preventive de mentenanță interne ale CFR Călători, în timpul nopții s-a efectuat la aceste vagoane și verificarea detaliată a pieselor suspendate și a profilului de rulare al roților,.
Verificarea a fost fectuată la canalul de revizie. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru problemele întâmpinate”, se arată în comunicatul SNTFC CFR Călători. Conform News.ro, traficul feroviar a fost oprit total între Timișoara Nord și Arad din cauza acestui incident.
Incidentul va fi investigat atent de o comisie de specialitate a AGIFER, care trebuie să stabilească toate cauzele deraierii. Au fost afectate, așadar, trenurile IR 1532, IR 11501, IRN 1765, IRN 78, R 2603, R 10512 şi R 3112, care au rămas blocate în gări zeci de minute, conform Club Feroviar.
Astfel de incidente sunt tot mai dese în România, cu toate că momentan nu au existat persoane ucise. Cu toate acestea, se ridică din nou mari semne de întrebare referitor la prezentul și viitorul CFR Călători, care acționează cu o infrastructură depășită de vremuri.