Sport

„Tricolorii” au câștigat „meciul audiențelor”. Câți români s-au uitat la egalul din Macedonia de Nord

Egalul naționalei antrenată de Mirel Rădoi din Macedonia de Nord a fost urmărit la televizor de peste 1,8 milioane de români.
09.09.2021 | 13:58
Tricolorii au castigat meciul audientelor Cati romani sau uitat la egalul din Macedonia de Nord
ADVERTISEMENT

Miercuri seara, naționala României a terminat la egalitate, 0-0, meciul disputat în deplasare cu Macedonia de Nord, în cadrul etapei a 6-a din preliminariile pentru Campionatul Mondial din Qatar 2022.

Partida a fost transmisă în direct de PRO TV, postul din Pache Protopopescu dând lovitura din punctul de vedere al audienței înregistrate, cu un număr dublu de telespectatori față de concurență.

ADVERTISEMENT

Peste 1,8 milioane de telespctatori au urmărit egalul României din Macedonia de Nord. Audiențe mai bune decât victoriile cu Islanda și Liechtenstein

Meciul României din Macedonia de Nord a avut loc miercuri seara și a pus PRO TV pe primul loc în topul audiențelor pe intervalul orar 21:45 – 23:35, cu cifre duble față de competitorii Antena 1 și Kanal D.

La nivel național, partida „tricolorilor” a fost urmărită de peste 1,8 milioane de telespectatori, în timp ce la Kanal D (cu serialul turcesc „Doctorul minune” și emisiunea „Bravo, ai stil!”), al doilea clasat, se uitau 809 mii de români, informează Pagina de Media. Pe Antena 1, care avea programate filmele „Cenuşăreasa” şi „Death wish – Răzbunarea”, s-au uitat doar 566 de mii de telespectatori.

ADVERTISEMENT
  • 10,6% este ratingul înregistrat la nivel național de postul PRO TV în timpul partidei Macedonia de Nord – România

Situația a fost neschimbată și în ceea ce privește publicul urban. PRO TV a fost lider și pe acest segment, cu peste un milion de telespectatori, în timp ce Kanal D și Antena 1 înregistrau 433 de mii, respectiv 286 de mii de urmăritori.

ADVERTISEMENT
  • 1.020.000 de români la nivel urban se uitau pe PRO TV în timpul partidei Macedonia de Nord – România

Postul de televiziune din Pache Protopopescu a câștigat detașat și „meciul audiențelor” la nivel comercial, înregistrând un număr de 456 de mii de telespectatori în rândul persoanelor tinere. De această dată, pe locul doi în acest clasament a fost Antena 1, cu 153 de mii de privitori, în timp ce la Kanal D se uitau 131 de mii.

ADVERTISEMENT
  • 37,3% este share-ul înregistrat la nivel comercial de postul PRO TV în timpul partidei Macedonia de Nord – România

De remarcat faptul că dintre cele trei partide ale naționalei programate în această perioadă, cea din Macedonia de Nord a înregistrat cele mai bune audiențe. La victoria din Islanda (2 septembrie), pe PRO TV s-au uitat la nivel național 1,5 milioane de români, în timp ce succesul de pe Arena Națională cu Liechtenstein (5 septembrie) a fost urmărit la televizor de peste 1,6 milioane de telespectatori.

PRO TV a pierdut dreptul de a mai transmite meciurile naționalei

PRO TV a transmis meciurile echipei naționale din această campanie de calificare la Campionatul Mondial din Qatar 2022, însă a pierdut drepturile începând de sezonul viitor. Totuși, până la finalul anului, postul din Pache Protopopescu va mai transmite cele 4 partide rămase de jucat în preliminarii, respectiv cele cu Germania și Liechtenstein din deplasare și cu Armenia și Islanda de pe teren propriu.

Începând din 2022, timp de patru ani, reprezentativa României va putea fi urmărită pe Antena 1 și Prima TV, cele două televiziuni urmând să-și împartă în mod egal meciurile, după ce programul va fi stabilit, cu mențiunea că Antena 1 va avea prioritate în alegerea primei opțiuni.

Până în 2026, Antena 1 și Prima TV vor transmite toate partidele naționalei mari și ale celei U21. Intră aici jocurile oficiale din preliminariile Euro 2024, CM 2026, dar și două ediții ale Ligii Națiunilor. De asemenea, tot aici vor putea fi urmărite și meciurile amicale ale „tricolorilor” mari și mici.

Chiar dacă a pierdut drepturile de difuzare ale partidelor echipei naționale, PRO TV s-a repliat și va transmite în exclusivitate în România în următorii trei ani meciurile din Europa League și Conference League. În plus, după ce a transmis Euro 2016 și 2020, trustul PRO a cumpărat și drepturile pentru Euro 2024.

ADVERTISEMENT